Glutenfri

 
Jag är sjukskriven många år tillbaka för ångest, depression och socialfobi- trevliga diagnoser, not. 

Jag surfar runt mycket på nätet och läser om tips och råd.

Jag fastnade vid en artikel om tarmludd, jag hade aldrig hört talas om tidigare. Så jag började plöja igenom tusen artiklar om maghälsa och bombarderade frugan min om information att hon inte fick en syl i vädret. Jag pratade länge om bara det och om hur mycket det stämde in på mig. Men det var mycket prat och alltför lite verkstad.

För att få tyst på mig åkte vi till olika mataffärer i jakt efter glutenfria alternativ och jagade recept på nätet. Det var en jättejobb men till slut kände jag mig ganska bekväm med den nya dieten. Har bakat supergoda fikabröd, och mindre goda bröd men som fungerar.

Nu äter jag ganska mycket glutenfritt, men fikar jag hos andra så tar jag det de bjuder på. Min fru oroar sig mer för det där med att variera glutenfritt med gluten än vad jag gör❤.

Jag har följt dieten i ett par månader och har upptäckt att min eksem och utslag har minskat. Magen är lite mindre svullen, mäter nämligen min mage med måttband hela tiden. 
 
Fortsättning följer...
 
Kram Linda