Veckans topplista

 
Det är lite sent men bättre än aldrig brukar jag tänka, så nu är det dags för Veckans topplista:). Johannas deckarhörna skriver så här- Finland firar i år 100 år som självständig nation, vilket också var ett av de teman som uppmärksammades på helgens bokmässa. Idag handlar topplistan därför om vårt grannland i öst.
 
Det här var riktigt spännande. Jag upptäckte nya författare och böcker jag är nyfiken på, ska försöka läsa alla. Jag har aldrig varit i Finland, pinsamt, så det ska bli spännande att läsa om miljön där. Från boken Ljuset bakom ögonen- Helena är bara nio år när hon skickas iväg till en skola för blinda i femtiotalets Helsingfors. Gradvis tar hon till sig den stora stadens ljud och dofter och lär sig att beräkna avstånd utifrån antalet steg. Den här måste man bara läsa.
 
 
 
3 kommentarer publicerat i
Taggar: Veckans topplista
#1 - - Boklysten:

Har inte läst någon av böckerna på din lista, men är nyfiken på alla.

#2 - - Monika:

Kinnunens böcker är jag lite nyfiken på, de skulle kunna passa mig.

#3 - - Liza:

åh Kinnunens bok låter ju riktigt intressant ! tack för tipset !