Veckans topplista

 
Nu är det dags för Johannas Veckans topplista, hon skriver såhär- Idag handlar det om djur. Ett tema som kan tolkas på flera olika sätt. Skönlitterära djur, barnböcker eller rena fakta. Min lista bjuder på en blandning. 
 
Jag kanske fuskar lite idag för jag hittade inte så många böcker med djur i och på bokomslag. Det blir bara 3 olika författare men fem böcker som jag tycker mycket om. 
 
Mariannes böcker om Anki Karlsson är det mycket om djur- hästar och tryffelhundar och en schäfer.
 
Sen är det Jenny Colgans underbara böcker om bageriet och lunnefågeln. Hennes nya bok om bokhandeln har jag inte läst än och hoppas att den är lika bra, det är väl ett får på bokstaven B?!
 
Till sist är det Olseni och Hansens böcker om Falsterbo och dess pensionärer som jag har så rolig åt:). Där är det hästar och fåglar. 
 
 
 
 
11 kommentarer publicerat i
Taggar: Veckans topplista
#1 - - Evelina:

Just ja, Colgans böcker innehåller ju lunnefåglar! Det hade jag glömt :)

#2 - - A%20ROOM%20OF%20MY%20OWN:

har Colgans första bok i hyllan. ska läsa. Cedervalls böcker känner jag inte till och inte Olséni och Hansens heller

#3 - - Monika:

Lunnefågeln är ju helt underbar :)

#4 - - Bokdamen:

Cedervall har jag läst någon bok av, men inte någon av dessa. Olsenis böcker har jag kikat lite på men inte kommit längre än så ;)

#5 - - Villa Frejas bokblogg :

Fina tips. Lilla bageriet tyckte jag om.

#6 - - Lion%2527s%2520Library:

Tjusiga omslag på de djurböckerna :)

#7 - - Marie:

Här var det bara böcker jag kände igen, den sista av Marianne har jag inte läst.

#8 - - Johannas deckarhörna:

Har inte läst någon av dessa. Tack för tips!

#9 - - Vargnatts bokhylla:

Har inte läst någon av böckerna på din lista. Men fick hem Colgans nya nyss! :)

Svar: Åh, nu blir jag avundsjuk:).
Nakit

#10 - - Sara:

Colgans bageri har jag läst och tyckte om. Lunnefåglar är charmiga.

#11 - - TinaO:

Har inte läst något av dina tips, men är nyfiken både på Colgan och Cedervall (har läst om Hervor och Mirjam)