Hett i hyllan

 
Nu är det Hett i hyllan, jag valde Livet på Scotland Street 44. Jag minns att jag var på en second hand affär och letade efter en bok ur serien Damernas detektivbyrån. Men när jag inte hittade den så köpte jag en bok av samma författare istället för att bli lite gladare;). Nu står den oläst i hyllan, suck. 
 
När Pat, som har en paus från sina universitetsstudier, accepteras som ny hyresgäst på Scotland Street 44 vet hon inte riktigt hur länge hon kommer att stå ut med att bo där. Bruce, som hon delar lägenhet med, är mycket snygg men också den mest självupptagna människa hon träffat. På våningen under bor den mycket stiliga och ambitiösa Irene med sin femårige extremt begåvade son. Och sen bor också Domenica Macdonald i huset. En intellektuell dam som verkar veta vad alla grannar gör och som tar sig an Pat och introducerar henne så att livet på Scotland Street blir lite lättare att förstå sig på. Lånad från Bokus.
 
 
 
8 kommentarer publicerat i
Taggar: Hett i hyllan
#1 - - Boklysten:

Jag har läst några av den där författarens böcker, men inte just den där.

#2 - - Marie:

Jag känner till författaren och läst del 1 i Damernas detektivbyrå.

#3 - - Villa Frejas bokblogg:

Jag har aldrig läst något av denna författare. Kanske dags?!

#4 - - Sara:

Jag läste de två första böckerna om Damernas detektivbyrå men sen har det inte blivit fler trots att jag tyckte att det var trevliga böcker.

#5 - - Lottens bokblogg:

Jag har bara läst den första i serien. Visste inte ens hans skrivit något annat...

#6 - - Monika:

Jag läste min första Alexander McCall Smith tidigare i år och är lite tveksam till om det blir fler. Det är inget som är prioriterat i alla fall :)

#7 - - A ROOM OF MY OWN:

känner till författaren men inte titeln på boken. har läst någon av McCall Smiths tidigaste böcker, men sedan blev det inte mer

#8 - - Fröken Christina:

Min syster har läst många av hans böcker men inte den här. Tror inte ens hon har den.