Hett i hyllan

 
Torsdag i bokvärlden (för mig iaf) betyder Hett i hyllan:). 
 
Jag väljer Ö-morden idag, tror jag har haft den i över fem år. Jag läste på baksidan och blev lite förvånad att jag inte läst den än, den verkar ju spännande. 
 
 
Mitt under 86-årige Gustav Kwiums begravning uppstår oro i kyrkan. En senil gammal dam vacklar fram mot kistan och slår sin krycka så hårt mot kistlocket att blommorna flyger iväg. "Nej", avbryter hon prästen. "Han har inte kallats hem till Gud. Han blev bortröstad av Örådet. Som i Robinson i teve."

Journalisten Karin Sommer befinner sig på den lilla ön Skejø i utkanten av Sjællandspostens distrikt. Hon är där för att skriva några artiklar om livet på ön och hör snart rykten om en serie märkliga dödsfall på ålderdomshemmet. Först bryr hon sig inte om dem. För vem skulle vara intresserad av att ta livet av döende människor? Men ryktet vill inte lägga sig och Karins efterforskningar sätter henne i kontakt med bland andra några unga satanister, en kvinnlig präst som döljer sitt förflutna, en lokal politiker som förespråkar aktiv dödshjälp - och inte minst en läkare med kvinnotycke.

Så hittar man ytterligare ett lik på hemmet, och denna gång finns det inga tvivel om att det rör sig om mord. Jakten på mördaren tar fart. Lånad från Bokus. 
4 kommentarer publicerat i
Taggar: Hett i hyllan
#1 - - Sara:

Den verkar ju lite charmig, om mordhistorier kan vara det. Har inte läst någon bok av henne.

#2 - - Lena:

Har läst denna och författarinnans första bok, men sedan blev det inte mer.

#3 - - A%20ROOM%20OF%20MY%20OWN:

det värsta är att jag tror att detta mycket väl skulle kunna hända. jag menar damen med käppen... har läst annat av den här författaren som jag tycker är bra

#4 - - Monika:

Den där serien var jag så nyfiken på för några år sedan och var på väg att köpa flera gånger. Sedan lyssnade sambon på just Ö-morden, tror jag, och han gillade den inte alls. Så nu har jag tappat intresset :)