Tisdagsutmaning: bröllopsfantasi

 
Det är bröllopsvecka på Kulturkollo så utmaningen är självklart bröllop:).  
  1. Vilket är ditt fiktiva favoritbröllop?
  2. Vilka två fiktiva karaktärer är inte men borde vara gifta med varandra?
    Det kan vara karaktärer från helt skilda böcker/filmer men som du av någon anledning tycker skulle funka klockrent ihop.
Det första bröllop jag kom att tänka på är mellan Mma Ramotswe och mr J.L.B Matekoni i en av mina favorit serie som heter Damernas detektivbyrå. Båda hade varit förlovade sen första boken och Mma Ramotswe undrar när bröllopet ska bli av. I bok nummer fem frågar Mma Potokwane som förestår barnhemmet om mr J.L.B Matekoni vill gifta sig med sin fästmö och han säger självklart att han vill. Så dom två gjorde det strax efteråt för allt var klart utan att han visste om det. Det var inget vanlig bröllop så det är nog därför jag minns det bäst;). 
 
Livets skafferi (pocket)
 
Sista frågan var så svårt, försökte komma på en kvinna och en man. Fråga mig inte varför, jag undrar själv det. Men nu när jag kom att tänka på att det är prideveckor här i göteborg så var det lättare och kom på två kvinnor med en gång. Katniss och Ria skulle nog bli en oslagbart par. 
 
                        Fatta eld (pocket) Sveket (inbunden)
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Tisdagsutmaning