Bokbloggsjerka- var och hur

jerka11
 

Såhär skriver Annika idag- Som ni kanske har märkt har min blogg kunnat jämföras med Saharas öken under en tid, och det beror inte på att jag lider av skrivkramp utan det handlar helt enkelt om att det är värken som sätter rejäla käppar i hjulet för mig.

Suget att skriva är dock ständigt närvarande och jag försöker verkligen hitta sätt för att kunna slänga ihop ett par inlägg i veckan åtminstone. Hittills har jag inte kommit på något som skulle hjälpa mig på vägen och därför skulle jag vilja ta del av era bästa tips. Det vill säga var (och hur) författar du dina inlägg?

PS. Ber om ursäkt för att förra veckans jerka föll bort, jag glömde helt enkelt bort den :-(

      jerka11      

Jag sitter alltid i min soffhörna med en kudde i knät där min lilla rosa dator balanseras på. Tack vare 4 regelbundna utmaningar så lider jag inte alltid av idetorka;). Däremllanåt skriver jag när jag har lust och ork. Recensioner har jag slutat med men det kan bli många inlägg i veckan ändå:). 

 

10 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - A ROOM OF MY OWN:

de där tre utmaningarna brukar jag också anta! det är kul och leder till många boktips

#2 - - Monika:

Det är skönt att ha de fasta punkterna att falla tillbaka på :)

#3 - - Vargnatts bokhylla:

Jag har bara jerkan som stående inlägg, och efter det blir det när jag känner att jag har något att skriva om :)

#4 - - Boklysten:

Fasta inlägg är bra att ha.

#5 - - Sanna:

Det är helt rätt att bara skriva när det finns lust och ork, jag tror inte det blir särskilt bra ändå när en tvingar fram något bara för sakens skull!

#6 - - Lena:

Jag brukar också försöka delta i samma utmaningar som du nämner.

#7 - - Johanna:

Att låta tid och lust styra är nog det bästa så det inte blir ett stressmoment. :)

#8 - - Holavedsbruden Ewa K:

Åh, har du en rosa dator. Det har min dotter också, så söt.

#9 - - Hanneles bokparadis:

ibland har jag min rosa iPad i sängen :)

#10 - - perny:

Utmaningar kan vara riktigt bra när man har bloggtorka. smart. Jag var med i en för några år sedan när man skulle skriva om ett visst ämne varje dag, det var rätt så trevligt.