Bokbloggsjerka- kvinnor som bokbloggar

jerka11

Så här skriver Annika- Veckans fråga kommer från Robert: Varför är det nästan bara kvinnor som bokbloggar?

Jag känner att jag måste suga på den frågan ett tag innan jag besvarar den. Knepig men intressant fråga tycker jag!

 

Jag har undrat över den frågan själv. Jag tror vi kvinnor har en behov av att dela samma intresse med andra och bloggen är en toppen verktyg. Det ska bli kul att läsa era funderingar:). 

 
8 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Boklysten:

Håller med! Kvinnor vill nog gärna diskutera det de läst med andra.

#2 - - A ROOM OF MY OWN:

men visst är det så att kvinnor läser mer och kommunicerar mer. bloggandet är ju som att skriva dagbok. och det är roligt att formulera sig kring det man läst

#3 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag tror precis som du, att kvinnor har ett större behov av att dela med sig av det de läst.

#4 - - Robert W:

Tror också alltmer på att det kan bero på att kvinnor har ett större intresse av att diskutera detta. När en man har läst klart boken, så är den klar.

Svar: Så tänker jag också. Min pappa bara stänger igen en bok och grymtar fram skitbra eller skitdålig, sen plockar han upp en ny.
Nakit

#5 - - Skriva läsa leva:

Ja så tänkte jag med. Fler kvinnor läser. Och fler kvinnor kan nog ha ett behov att diskutera vad de läst.

#6 - - Sanna:

Jag tror det har att göra med att fler kvinnor läser mer - låter logiskt

Svar: Det har du rätt i.
Nakit

#7 - - Marie Eggimann:

Vi är nog lite tjatiga, hehe

Svar: Det är vi nog, haha
Nakit

#8 - - Monika:

Jag tror du har rätt. Sambon säger om en bok är bra eller dålig, sedan är han klar :)