Drakarnas dans

 
A game of thrones - Drakarnas dans (pocket)
 
De sju konungarikenas framtid är osäker. Det jäser överallt i Västeros. I öster regerar Daenerys Targaryen, hennes många fiender är villiga att riskera allt för att oskadliggöra henne och hennes tre drakar. Men en ung man beger sig frivilligt iväg för att söka upp henne av helt andra skäl. Samtidigt tvingas Tyrion Lannister att fly med ett pris på sitt huvud, och det märkliga sällskap som blir hans allierade är inte vad de utger sig för att vara.

Intriger och förräderi, maktspel och ond bråd död är ständigt närvarande. Fredlösa och präster, riddare och soldater, ädlingar och slavar, ingen går säker, ingen slipper undan. Många kommer att gå under, andra växer sig starkare i skuggan av mörkret. I tider av omvälvande förändring för ödets vindar och kampen om tronen dem samman till den mäktigaste dansen på liv och död som någonsin skådats. Hämtad från Bokus.
 
Jag har dragit ut på att recensera den boken för den är så svårt! 
 
Hela tiden dör folk och nya dyker upp, alltså fler nya namn att komma ihåg! 
 
Karaktärer som jag sett fram emot att läsa om har gjort mig grundlig besviken men andra som jag inte har sett fram emot har jag tyckt var spännande. 
 
Boken är för tjock, alltför mycket onödiga detaljer och massor med krigsstrategier som jag inte förstår mig på! Jag undrar om jag orkar läsa resten eller ska jag bara se allt på tv?!