Bokbloggsjerka- sova eller läsa

jerka11
 
Det är fredag och det betyder bokbloggsjerka- Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna?
 
För bara några månader sen höll böcker mig vaken på nätterna, alltid in på småtimmarna. Böcker var ett tvång, helt omöjligt att lägga dom ifrån mig. Men nu har jag övat och övat på att lägga ifrån mig böcker 5 till 10 minuter tidigare för varje natt och taket är kvar där det ska vara. Det är en härlig känsla att kunna intala mig att det gör inget om jag väljer sömn framför en bok. Så nu för tiden kan jag somna med en bok i händerna, hur bra den än är.   
 
#1 - - Marie Eggimann:

Det svåraste tycker jag är när man läser och så kommer katten och lägger sig jämte och spinner. Jösses va snabbt man somnar då.
Mia

#2 - - Monika:

Nattläsning har nog aldrig varit min grej, även om det kunde hända förr, men det var längesedan :)

#3 - - Boklysten:

Det var smart det där med att träna - jag kanske borde också göra det.

#4 - - Johanna:

Oj då, inte så bra för nattsömnen med böcker för din del vad det verkar :) Skönt att höra att du liksom har tränat upp dig till att kunna stanna ;)

#5 - - Holavedsbruden Ewa K:

Nattsömnen är viktig, allt annat är önsketänkande ;).

#6 - - Skriva läsa leva:

Det var svårare för att inte lägga bort böckerna, nu överväldigar sömnen mig liksom ;)

#7 - - Maddes bokblogg:

Jag priotera nog min sömn framför läsning..

#8 - - Lottens Bokblogg:

Jag kan nog välja sömnen för jag gillar ju att sova också ;-)

#9 - - Helen:

Sömn är viktigt så bra att du kan sova istället för att bara läsa. Även om jag förstå vikten av läsning när sömnen väl vägrar infinna sig.

#10 - - Helena, MsHisingen:

Fem minuter om dan... låter ju inte alltför ogörligt, borde nog prova det. Blir ju definitivt gladare när jag sovit ut :)

#11 - - Linnea:

Själv har jag faktiskt svårt att läsa längre stunder. Till slut börjar bokstäverna bara hoppa omkring framför mig..! Det krävs riktigt spännande böcker för att jag ska ligga och läsa fram till småtimmarna.. Det kanske är lika bra! :)

Svar: Det händer mig också men det är meningar som börjar hoppa runt, usch. Då är det bara att lägga sig och sova:).
Nakit

#12 - - Anna A:

Kan inte somna med bok i händerna men känner igen mig i det där att behöva tvinga mig själv att lägga ifrån mig en bok vid en viss tid.

#13 - - Freja:

Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt...