Bokbloggsjerka- haja till

Det var en hemsk dag igår! Det är inte ok att bli lovad av en läkare att få e- recept som aldrig kommer fram i någon apotek. Min fru fick leta som en galning medan jag satt fast hemma och hennes mobil dog mitt i letandet. Medicinen var för övrigt mycket viktig att ha igår kväll. Det var riktigt frustrerande att jag var tvungen att hoppa över jerkan igår. Men idag med medicinen på sin plats här börjar jag bli lugnare men tänker många elaka tankar om sjukhuset nu. Jag är en långsint person!  
 
jerka11
 
Annika kommer med en knepig fråga men samtidig ganska lätt- Finns det något särskilt du brukar haja till över när du läser en bok? (OBS! Fri tolkning: det vill säga skriv det första som du kommer att tänka på oavsett vad det handlar om. Det finns inga svar som är rätt eller fel.)
 
Det första jag kom på var att jag inte har läst någon bok där en karaktär är döv, då skulle jag absolut haja till och jubla! Men annars har jag hajat till över gatunamn jag känner till i göteborg och sett framför mig gå eller på dom gatorna. Åke Edwardsons böcker om Erik Winter brukar jag haja till och är bra deckare tycker jag. 
 
Den sista vintern (pocket)
11 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Sanna:

Det är sant, jag kan inte på rak arm komma på någon döv huvudperson. Möjligen en del halvdöva gamlingar som då ofta är med för att vara "roliga". Inte riktigt samma sak.

#2 - - Lena:

Sådan man känner igen kan verkligen få en att haja till.

#3 - - Zelly:

Usch för att de slarvade, skönt att du fick din medicin till slut.

#4 - - Linnea:

Hemskt att det krånglade med medicinen! Jag har också råkat ut för det där. Det är sjukt frustrerande. :(

Apropå böcker där någon karaktär är döv.. Jag kan inte heller komma på någon! Helt galet egentligen!

Svar: Jag tycker också det är galet. Ska försöka hitta en bok med någon karaktär som har hörselnedsättning.
Nakit

#5 - - Monika:

Någon bok med en döv huvudperson känner inte jag heller till, däremot fanns det en TV-serie för en del år sedan som handlade om en döv FBI-agent, Sue Thomas: F.B.Eye. Den var väldigt bra och bygger faktiskt på en riktig person.

#6 - - Helen:

Tråkigt med krångel men skönt att det löste sig till slut. Det var intressant det där med en döv person som karaktär, det har jag inte tänkt på innan. Vad märkligt ändå!

#7 - - Agnes:

Jag brukar reagera på konstiga saker i böcker översatta från engelska till svenska.

#8 - - Skriva läsa leva:

Trist att det krånglade med receptet. Håller med om att Göteborgsrelaterade inslag i böcker kan få mig att haja till. Är lite speciellt att ha gått/gå på samma gator som en karaktär ;)

#9 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag har en döv karaktär i en av mina böcker. Del två i en trilogi som gissningsvis kommer ut först om något år eller två.

Svar: Åh, vad kul att du tar med en döv karaktär. Din trilogi vill jag absolut läsa!
Nakit

#10 - - Freja:

Jag är inte heller så nöjd med läkare som inte håller det de lovat... Håller med om det där med att det är kul at känna igen sig i böcker, jag kanske skulle ta upp Åke Edwardsson igen, jag har bott i Göteborg tidigare i mitt liv!

#11 - - Anna A:

Platser jag känner igen är definitivt något jag hajar till på också.