Bokbloggsjerka- planering

jerka11
 
Det är så skönt att det är fredag idag och jag får har min trötta fru hos mig hela helgen. Ibland är jag grymt egoistiskt som vill ha henne för mig själv men så är det:). Men innan hon kommer hem så ska jag svara på Annikas jerka- Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?
 
Det är olika. Inför utmaningarna så planerar jag vilka böcker jag vill/behöver läsa, till bokcirkel blir det ju lite planeringar tillsammans med dom andra. Min långa att läsa listan får mig att planera, det är kul att titta igenom, ta bort och lägga till. När jag tänker efter så planerar jag nog lite för mycket, ops:).
 
 
Härinne leker jag varje dag;). 
 
18 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Boklysten:

Rec.exen planerar jag in så att jag hinner läsa allt och helst i tid, resten får bli som det blir.

#2 - - Bokhuset:

Jag är helt ostrukturerad och har recex som borde ha hunnits med, men blir massa restid i helgen och jag har bara tagit med recex så jag bör hinna ikapp lite. Tidsoptimist här med tror jag.

#3 - - Maddes bokblogg:

Brukar inte planera så mycket utan läser det jag känner för. Trevlig helg!

#4 - - Sanna:

Så länge det är roligt får man väl planera precis hur mycket som helst!

#5 - - Monika:

Säger som Sanna, huvudsaken är att man själv gillar hur man gör :)

#6 - - Skriva läsa leva:

Om jag varit med i fler utmaningar hade jag planerat mer.

#7 - - Zelly:

Rec.-ex försöker jag prioritera och sedan blir det det jag är sugen på för tillfället.

#8 - - Marie Eggimann:

Jag planerar på tok för mycket men så är det.
Men helt okey ändå för jag har skoj när jag gör det.

#9 - - Johanna:

Lite lagom måste man ju planera ;)

#10 - - Vargnatts bokhylla:

För mycket planering funkar inte för mig, därför är jag aldrig med i utmaningar osv :)

#11 - - Bokdamen:

Listor är himla kul att hålla på med, ändra och ha sig och bra kom ihåg. :)

#12 - - Helena, MsHisingen:

Fick lägga ner bokcirklandet, tyckte inte om att ha måste-läsning som någon annan bestämt att läsa på fritiden...

#13 - - Anna A:

Planerar också efter utmaningar, sedan blir det kompletterande lustläsning

#14 - - Lena:

För mig är det mest recex som planeras. men på den fronten ligger jag hjälplöst efter just nu.

#15 - - Helen:

Låter spännande med planeringar! Men jag är för oorganiserad för det, skulle krascha direkt =)

#16 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag tar alltid recexen i första hand. Kan nästan bli lite tvångsmässigt känner jag.

#17 - - Linnea:

Jag tycker också att det är kul att planera. :) Samtidigt har jag upptäckt att somliga böcker som jag har stående här hemma aldrig blir lästa.. :o Nu försöker jag slumpa fram böcker emellanåt. Det har funkat bra hittills!

#18 - - Freja:

Jag är relativt välplanerad i mitt läsande och helt lössläppt i mitt bokköpande, vilket innebär att jag har nästen 200 olästa böcker här hemma... Då kan det behövas lite planering tänker jag...