Bokbloggsjerka- nobelpristagare

  jerka11
 
Nu var det dags för bokbloggsjerkan och frågan är-  Vilka nobelpristagare kan man hitta i din bokhylla?
alt. vilka nobelpristagare har du läst? 
 
Jag har inga i min hylla och jag minns aldrig vilka böcker som har fått nobelpris men jag gissar att jag måste har läst minst en bok iallafall. Jag såg någonstans idag att Flugornas herre har fått nobelpris och den har jag läst 2 gånger och tyckte om den lika mycket båda gångerna, den är så förbaskat bra.
 
Nu ska jag jerka runt och se vilka böcker som har fått det priset! 
 
 
Flugornas herre (pocket)
  
16 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Sanna:

Flugornas herre är jättebra! Och ruskigt otäck.

#2 - - Lottens Bokblogg:

Jag googlade fram wikipediaartikeln för att kunna svara på riktigt ;-)

Svar: Jag gjorde det också men jag och namn fungerar inte;). Men tack vare någon så kände jag igen William Goldings namn. Nu har jag en till namn som jag känner igen till slut- Selma Lagerlöf!
Nakit

#3 - - Monika:

Flugornas herre är otroligt bra, speciellt med tanke på hur tunn den är.

#4 - - Bokhuset:

Oj och jag som ändå googlade lite innan. Hade jag faktiskt ingen aning om. Ok, lite mer intressant blev ju nobelpriset nu.

#5 - - Eva Karlsson:

Håller med om Flugornas herre. Den är bra och otäck!

#6 - - Hanneles bokparadis:

ofta läser man väl utan att tänka så mycket på författaren...

#7 - - Lena:

Har faktiskt aldrig läst Flugornas herre. Hade läst fler nobelpristagare än jag trodde.

#8 - - Anna A:

En sån där bok jag känner att jag borde ha läst men ännu inte gjort.

#9 - - Marie Eggimann:

Japp den har jag läst, och den var bra men otäck

#10 - - Holavedsbruden Ewa K:

Flugornas herre är ruskigt otäck. För att inte tala om filmen.

#11 - - Boklysten:

Flugornas herre är bra!

#12 - - Skriva läsa leva:

Jag är förvånad över mig själv som inte läst Flugornas herre, trodde jag betat av den i tonåren men nope ;)

#13 - - bloggbohemen:

Flugornas herre har nog många läst i skolan. Samma med Selma Lagerlöf. Då har de flesta i alla fall läst någon nobelpristagare! :)

#14 - - C.R.M. Nilsson:

Flugornas herre har jag tänkt att jag ska läsa flera gånger, men det har hittills inte blivit av.

#15 - - Zelly:

Den här boken tycker jag mycket om :)

#16 - - Freja:

Håller verkligen med om Flugornas Herre! Jag trodde jag bara läst ett fåtal, men kollade listan på nätet och jag hade läst fler än jag trodde, 10 stycken, men de flesta av dem läste jag när jag var ung. Nu håller jag mig oftast till annan litteratur.