Bokbloggsjerka- ljudböcker

jerka11
 
Idag är det fredag och det betyder att det är dags för Annikas bokbloggsjerka:). Frågan är- Hur ställer du dig till ljudböcker och vilken är den bästa ljudboken som du har ”läst”?
 
Jag önskade verkligen att jag bara kunde ligga, blunda och lyssna på en ljudbok men det går inte. Jag avundas min syster som kör bil och lyssnar samtidigt, hon behöver inte skynda sig hem för att läsa en bok. Jag minns att jag häpet såg att hon hade en ljudbok i bilen för några år sen och köpte en till min pappa som börjar se dålig men han tyckte inte det var så kul med ljudbok. Då minskade avunden lite grann;). 
 
Jag älskar papperböcker så det gör inget att jag inte kan lyssna på ljudböcker:). 
 
 
 
 
 
 
16 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Monika:

I bilen hade jag definitivt inte klarat att lyssna på ljudbok, där är alldeles för mycket bakgrundsljud.

#2 - - Skriva läsa leva:

Har inte heller fått till den där tanken att ljudbok är att föredra, än :)

#3 - - Boklysten:

Ligger jag och blundar och lyssnar så somnar jag!

#4 - - Vargnatts bokhylla:

Pappersböcker är helt klart bäst :)

#5 - - Robert W:

Klart att böckerna ska läsas på papper!

#6 - - Johanna:

Håller med om att det inte är något att sörja över när man har "riktiga" böcker! :)

#7 - - [Anna]:

Här åker med ljudboken fram när det är tråkigt trädgårdsarbete som ska göras :P

#8 - - Lena :

jag lyssnade på ljudböcker när jag jobbade natt...perfekt att gå och lyssna medans man jobbade.

#9 - - Lottens Bokblogg:

Jag skulle nog tappa koncentrationen vad jag än gjorde under tiden...

#10 - - Mia Eggimann:

Jag älskar pappersböcker också men ibland har ljudböcker en klar fördel. Fem timmars bussresa upp till Stockholm och läsa i en bok,,nej du hade jag blivit illamående men ljudbok funkar toppen.
Mia

#11 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag gillar också fysiska böcker, men kan se att ljudböckerna fyller sin funktion.

#12 - - Freja:

Jag är som din pappa, ljudböcker är inget för mig. Jag tappar tråden, kommer inte ihåg vem som är vem och måste hoppa tillbaka och lyssna om hela tiden. Pappersböcker är min grej, så är det bara...

#13 - - Hanneles bokparadis:

ibland tänker jag att bil skulle vara bra plats

#14 - - annelie:

Jag hade stora problem med ljudböcker förr, men nu älskar jag dem. Skulle dock aldrig kunna lägga mig, blunda och lyssna. Då börjar jag bara tänka på annat :p

#15 - - Lena:

På grund av att jag har problem med samseendet så borde jag kanske vila ögonen från vanliga böcker och lyssna på ljudbok istället lite då och då. Får nog ge det en andra chans.

#16 - - Zelly:

Ljudböcker är en underbar uppfinning för dem som tycker om det men det har aldrig funkat på mig.