Bokbloggsjerka

Jippi, det är fredag idag. Det blir att äta något gott i kväll, och det är inte mat jag pratar om;). Nu är det Annikas bokbloggsjerka som gäller.
 
För dig som läser e-böcker: brukar du köpa en fysisk bok av en e-bok som du har gillat?

För dig som inte läser e-böcker: kan du ge exempel på en bok som du t.ex. lånat på biblioteket, gillat och sedan köpt ett eget ex. av?

Jag har inte läst e- böcker länge men jag tror inte jag kommer att köpa en fysisk bok efter att har läst en e- bok jag tycker om. Det känns lite onödigt. Jag köper inte ens e- böcker, jag lånar till min Letto. 

Däremot har jag lånat böcker på biblioteket länge men aldrig har jag köpt en bok efter en lånebok jag tycker om. Men jag har fått böcker av vänner som jag har läst på biblioteket, t. ex Fröken Smillas förnimmelse för snö. Den är så bra!  

 
#1 - - Monika:

Jag har ännu inte köpt en e-bok och helt ärligt tror jag inte att jag någonsin kommer att göra det. Om jag ska betala lika mycket som för en inbunden bok så vill jag allt ha just en sådan :)

#2 - - Ugglanoboken:

Vilket snyggt fodral till din Letto! Och Fröken Smillas känsla för snö är ju hur bra som helst!

#3 - - Hanneles bokparadis:

jag har några e-böcker i min iPad, fler tidningar, toppen!

#4 - - Helen:

Jag har köpt en del böcker efter att ha lånat dem på bibblan först och gillat dom.

#5 - - Maddes bokblogg:

snyggt fodral! Älskar rosa!!

#6 - - Johanna:

Jag tycker också att det är onödigt att köpa en bok jag redan läst. Funkar det bra att ladda ned biblioteksböcker till Letto? :)

Svar: Ja, det funkar jätte bra. Lite krånglig men man lär sig till slut. Jag hittade instruktioner på min biblioteks hemsida.
Nakit

#7 - - Jenny:

Snygg Letto. Jag har en med likadant fodral. :)

#8 - - Sanna:

Jag är likadan, jag köper hellre oläst när jag ska lägga pengar på böcker (vilket iofsig är oftare än jag vill medge)

#9 - - Vargnatts bokhylla:

Det har hänt med bibbloböcker för mig men jag läser inte e-böcker så den delen fick jag hoppa över :)

#10 - - Mia Eggimann:

Har också en Letto och lånar också böcker till den, plus ett och annat rec.ex. Toppensmidigt.
Mia

#11 - - Holavedsbruden Ewa K:

Biblioteket behöver stöd. Själv lånar jag ofta litteratur när jag researchar. Ibland händer att jag köper det jag lånat.

#12 - - Lena:

Jag har lite svårt att tro att jag skulle köpa någon bok som jag läst oavsett om det är e-bok eller lånad, om det då inte skulle råka vara av någon av mina favoritförfattare.


#13 - - Zelly:

Jag har ännu inte köpt en bok som jag läst som e-bok. Dock kommer jag köpa Boktjuven för den tyckte jag väldigt mycket om.

#14 - - Helena, MsHisingen:

Tänker som du, böcker jag redan läst köper jag inte (om det inte är extremfall, som i mitt fall är när jag hittar mina barndomsfavoriter...)

#15 - - Freja:

Jag är oekonomisk på alla sätt när det gäller böcker. Jag läser inte e-böcker och jag lånar inte på bibblan...