Saeculum

Saeculum (häftad)
 
Bastian, en ambitiös medicinstudent, följer med till ett 1400-tals-rollspel i otillgänglig natur. Det finns en sägen om denna plats, en berättelse om en adelsman och hans oäkta bror, med en mörk profetia. Platsen sägs vara förbannad, ingen sägs kunna komma levande därifrån. Snart händer obehagliga saker, folk försvinner, det blir allt farligare. Frågan är vem som egentligen kontrollerar spelet. Hämtad från Bokus.
 
Jag trodde inte den skulle vara något speciellt så jag var svalt intresserad av boken. Men fy vad bra den var, kunde verkligen inte släppa den ifrån mig! Omslaget passar verkligen inte innehållet, påminner mig än en gång att inte döma hunden efter håren;). 
 
Många överraskande vändningar och oförutsägbara händelser. Jag försökte gissa mig fram men då vände boken helt plötsligt åt ett annat håll och jag fick gnugga mina döda hjärnceller! Jag älskar att försöka klura ut vem som gjorde det och det osv. Men jag hade mina aningar mot slutet som stämde lite grann, så jag är inte så urbota dum:).  
 
Bara för den boken måste jag reservera hennes första bok Erebos. Hoppas den är lika bra.
 
Erebos (häftad)
 
#1 - - Funderskan:

Snaaart snaaart ska jag läsa Saeculum! Fastnade för den på bokmässan, men inte läst den än! :O Ska bara läsa några andra böcker först... (varför vill man läsa så många böcker för?)