Bokbloggsjerka- samlare eller inte

jerka11
 
Skönt att det är fredag och så har jag en superbra ursäkt till att köpa choklad;). Annika skriver så här- Veckans jerka har hämtat inspirationen från BOTNS podcast: Do readers have to be collectors? (Ni behöver inte lyssna på podden för att kunna svara på denna fråga).
 
Jag håller absolut med Annika. Kika in för att se hennes svar.
 
Jag samlar inte böcker men jag har så svårt att göra mig av med dom! Men någon gång ska jag ge bort böcker jag inte kommer att läsa om och böcker jag inte tycker om/passar mig. Det är nog tack vare biblioteket jag inte har blivit en samlare;). 
 
Min bokhylla är full nu så jag har några högar med böcker här och där i lägenheten. Det är så förbaskat charmig och gör hemmet mer ombonat tycker jag. Det kanske inte syns på bilderna men det är bara för att jag är en kass fotograf;). 
 
 
 
 
 
17 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Sanna:

Jag håller med, jag älskar bokhögar här och var, men ibland tvingas jag städa bort dem för min partner vill ha sina saker framme också.

#2 - - Carro:

Biblioteket är verkligen en fantastisk "uppfinning" :)

#3 - - Emmas hylla:

Högar med böcker börjar dyka upp hos mig med, tur att det är en fin inredningsdetalj :)

#4 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag ser mig inte riktigt som en samlare, men jag gillar att äga böcker.

#5 - - Monika:

Jag gillar också bokhögar, men jag har fått lova sambon att hålla mig i ett rum :)

#6 - - klok som en bok:-):

bokhögar är oftast charmigt men övergår i stök när de blir så höga att de välter och sprider sig över alla bredder. Har lite av det problemet:)

#7 - - Mia Eggimann:

Jag har nog mina böcker samlade. En kokbokshylla, och 5 i vardagsrummet och några i sovrummet.
Bibliotek har jag testat och är inte imponerad, gamla böcker, konstiga öppettider och ja inte up to date riktigt.
Mia

#8 - - Vargnatts bokhylla:

Ja högar med böcker är fint! :)

#9 - - Lottens Bokblogg:

Hem med bokhögar ÄR charmiga :-)

#10 - - Hanneles bokparadis:

men det är ju 500 meter till biblioteket...

#11 - - Boklysten:

Jag har bara kvar de böcker jag gilar mest, resten skänks/säljs/bytes så jag blir av med dem.

#12 - - Bokdamen:

Jag har biblioteket att tacka för att jag ilyckats minska på samlandet. ;)

#13 - - Anna - Bokbabblaren:

Det är jättefint att ha böcker lite som inredningsdetaljer! :)

#14 - - Kajsa:

Jag samlar på flera olika författare. Men egentligen samlar jag nog på böcker överlag.

#15 - - Lena:

Trots att jag gjorde en jättegallring av böcker förra året så ligger det åter högar lite varstans.

#16 - - C.R.M. Nilsson:

Jag älskar bokhögar fram tills det ögonblick jag inser att jag inte har någon golvyta kvar (bor väldigt trångt)...

#17 - - Freja:

Bokhögar ger hemmet själ! En läsare behöver verkligen inte vara samlare men jag är det, ingen tvekan om det! En mild form av besatthet... Det är ju smartare och mer ekonomiskt att låna...