Bokbloggsjerka- inte i min hylla

jerka11
 
Dags för jerkan:). Inspirationen till veckans jerka är hämtad från The Guardianas artikel Which book will never be find on your shelves?
 
Hmm..det var en knepig fråga. Jag har nästan allt i hyllan förutom poesi och dikter, vet knappt skillnaden mellan dom och vill absolut inte ha i hyllan. Men jag har sett poesi på teckenspråk och det var otroligt fint men bara läsa texten gör mig förbryllad!  Sen är det vissa självbiografier och biografier jag inte vill ta i med bara händer. 
 
Det finns ett par böcker i min hylla som jag ångrar, försöker glömma att de står där! Böckerna finns där bara för att jag har svårt att kasta och ge bort. Jag vet, fånigt;). Men inga fler får komma över tröskeln in hit.
 
Hanteringen av odöda (pocket)
 
 
  Människohamn (pocket) 
 
12 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - bloggbohemen:

Hanteringen av odöda har jag också och tyckte i och för sig att den var rätt bra, men jag blev alldeles för rädd och vill inte läsa mer sånt.

#2 - - Monika:

Va?! Ajvide?! Som är så bra :)

Svar: Veeet..suck! Jag är ensam om att tycka urk om hans böcker:).
Nakit

#3 - - Sanna:

Det där med poesi är jättesvårt, det blir lätt bara pretentiöst och knepigt tycker jag.

#4 - - Lottens Bokblogg:

Skräck är en genre jag har svårt för så de kommer nog inte hit i första taget.

#5 - - Holavedsbruden Ewa K:

Poesi läser inte jag heller, om jag inte har en mycket god anledning.

#6 - - Anna:

Jag tycker om Ajvide Lindqvist även om det egentligen inte är "min" genre.

#7 - - Zelly:

Poesi och dikter kommer inte flytta hem till mig heller.

#8 - - Mia Eggimann:

Jag tror inte man ska säga aldrig, kanske sitter jag på hemmet och läser fullt med poesi.
Eller?
MIa

#9 - - Vargnatts bokhylla:

Diktböcker har jag en hel del av, jag skriver själv lite så det känns bara naturligt att ha några i hyllan också :p

#10 - - Lena:

Jag har faktiskt ett par diktsamlingar i min bokhylla, men det är enbart för att min pappa är en av diktarna. De andra böckerna du visar ser ut som skräck, och det är absolut inte min genre.

#11 - - Boklysten:

Poesi har faktiskt en alldeles egen plats i min bokhylla.

#12 - - Freja:

Skräck och vampyrer och annat är inget jag köper och läser nu, men i perioder har jag gjort det så det finns en hel del sådana böcker i min hylla...