Gökens rop

 
Jag läste klart den boken i morse. De sista sidor slukade jag som alltid när jag läser deckare, äntligen får man läsa om man gissade rätt eller inte;). Gökens rop ingår i Mias spänningsutmaning. 
 
 
När en både firad och skandalomsusad fotomodell faller mot sin död från en balkong i Mayfair, London tror man är det är självmord. Det är bara hennes adoptivbror som misstänker att ett brott har begåtts och han kontaktar därför privatdetektiv Cormoran Strike. Den enbente Afghanistanveteranen Cormorans liv är i spillror och hans enda glädje på senare tid är den nya ovanligt driftiga och pigga assistenten Robin. Tyvärr finns det inte pengar att behålla henne. Fotomodellen Lolas tragiska död blir räddningen för Strikes neddekade detektivbyrå. Men ju mer Cormoran och Robin gräver i den unga modellens komplicerade värld med kändisar, nerknarkade pojkvänner och udda familjemedlemmar desto mörkare blir det. Hämtad från Bokus
 
Den här boken såg jag fram emot och byggde upp förväntningarna på den lite för mycket. Jag är inte besviken men den är lite segt här och där. Det kanske är bara jag som har bråttom och vill veta vem som är den skyldige;). 
 
Detektiven Cormoran Strike och hans assistent Robin älskar jag! Strike är inte så mycket annorlunda än stereotypen som deckare men lite som gjorde att jag inte himlade så mycket med ögonen. Han har bara ett ben, konstigt nog räckte det för att avvika från det vanliga. Och så Robin, vilken kvinna. Men hon kunde tuffa till sig lite mer, det hoppas jag på i nästa bok.
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Spänningsutmaning 2014