Bokbloggsjerka- litterära länder

Jag höll på att missa att det är sista bokbloggsjerkan för säsongen, självklart måste jag vara med tänkte jag. 
 
Annika skriver så härJohanna på Bokhora skrev för en tid sedan att England INTE är hennes litterära land, vilket jag inte alls kan förstå eftersom engelsmännen producerar så in i vassen bra deckare.

Vilket är ditt litterära land?

Åh, England och Irland är nog mina litterära länder:). Frankrike ökar, tycker jätte mycket om deras böcker. Sverige och USA har också många bra böcker men det är något speciellt med England och Irland, de kan konsten att blanda svart humor och romantik och drama osv i en bok. 

 
Ps: glöm inte rösta på min blogg Nakit inne på besökstoppen:). 
 
10 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Boklysten:

Storbritannien kom högt på min lista också.

#2 - - Marie Eggimann:

Ja Irland är ganska bra också, har nog läst en del därifrån bland annat Marian Keyes.
Riktigt bra faktiskt
Mia

#3 - - Monika:

Britter är riktigt bra på att berätta en bra historia :)

#4 - - Malin:

Storbritannien är i topp hos mig också!

#5 - - Readerature:

Jag gillar också mycket från Irland :)

#6 - - Enlundabosbetraktelser:

Irland och Keyes finns med i min hylla.

#7 - - Enlundabosbetraktelser:

Irland och Keyes finns med i min hylla.

#8 - - Bokdamen:

Sverige toppar sen jag började blogga men jag älskar brittiskt och när det gäller deckare är dom outstanding! :)

Svar: Jag läser mer svenska böcker sen jag började blogga tack vare er bokbloggare:). Jag har fått upp ögonen för våra svenska böcker.
Nakit

#9 - - Freja:

Jag har ingen statistik på vilka länder jag läser mest böcker från, men eftersom enbart mina Ed McBain bidrar med 5% av min boksamling, så blir det nog USA. Därefter är det brittisk, irländsk, och nordisk litteratur som jag väljer... Och visst är det nått alldeles speciellt med brittisk och irländsk litteratur!

Svar: Ja, verkligen nåt speciellt:).
Nakit

#10 - - Helena, MsHisingen:

England är favorit för mig med, men inte mest läst, antalsmässigt leder Usa.