Vass egg

 
Boken ingår i Spänningsutmaningen.
 
 
Vass egg (inbunden)
 
Camille Preaker är en ung reporter på Chicago Daily Post. Hon är en arrogant enstöring med ett tvångsmässigt behov att rista in ord på sin kropp. Hon är fortfarande lite skör efter en tids behandling på en psykiatrisk klinik, när hon av tidningen skickas till sin hemstad i Missouri där ett mord på en flicka begåtts. Snart befinner sig Camille i familjens viktorianska hus i Södern, och hon tvingas att efter åtta år på nytt umgås med sin kyliga mamma och sin halvsyster som hon knappast känner, en brådmogen trettonåring som oroar hela den lilla staden. Ännu en flicka hittas mördad. Morden tycks ha kopplingar till Camilles egen komplicerade barndom. Hämtad från Bokus.
 
Jag läste början av boken med pennan i högsta hugg men snart föll den av min hand och jag var helt uppslukad av den. Men det jag hann anteckna var- Efter få sidor blev jag så nyfiken på huvudkaraktären Camilles barndom. Författaren Gillian Flynn lyckades skriva kryptiskt och blev inte för förutsägbar. Elakt nog jublade jag när Camille blev skickas till sin hemstad för jag ville veta vad som hänt henne. Hela boken igenom händer det något hela tiden, Gillian kan det där med att spruta ur sig händelser i en bok på 300 sidor. Hon är en författare i min smak. 
 
Vass egg är hennes debutroman. Ni som inte har läst den- GÖR DET! 
 
 
 
#1 - - Freja:

Jag har läst hennes Mörka platser och var betagen, så jag ska helt klart läsa även den här!