Dålig karma

Dålig karma (pocket)
 
När Kim Lange, glamorös tv-stjärna med stort ego, tilldelas Stora Journalistpriset borde hon glädjas åt att ha nått toppen på sin yrkeskarriär. Istället träffas hon i huvudet av ett brinnande tvättställ från en rysk rymdstation och vaknar till liv i form av en myra, med sex ben och en stor bakdel. Kim förstår att detta är priset hon får betala för att ha samlat ihop för mycket dålig karma i sitt liv. Men hon har faktiskt inte någon lust att plocka kaksmulor eller bli kommenderad av den tyranniska ledaren för arbetsmyrorna, och hon kan inte heller tillåta att hennes man tröstar sig med en annan eller att hennes dotter gråter sig till sömns varje kväll. Det finns bara en lösning: hon måste börja samla god karma. På sin väg upp och ned på reinkarnationsstegen möter Kim många utmaningar och frestelser, och hon inser att det inte är en slump om man återföds som tarmbakterie, hamster eller hund. Kim är fast besluten att återförenas med sin familj och fyller duktigt på sitt karmakonto. Men saker och ting går inte alltid som hon planerar. Hämtad från Bokus.
 
Jag tokgillar den boken! Det är en fantantiskt ide att skriva om reinkarnation på ett sånt humoristiskt sätt, jag har inte läst något liknande tidigare. Marika valde verkligen en rätt bok till första bokträffen nu på måndag! 
 
Bokens början- Dagen då jag dog var inte speciellt kul. Det berodde inte enbart på min död. Närmare bestämt lyckades den episoden bara med nöd och näppe klämma sig in som nummer sex på listan över dygnets mest värdelösa ögonblick. Vad kan vara så mycket värre än att dö började jag fundera och blev nyfiken....Huu...jag får börja samla på god karma för jag vill absolut inte återfödas som en myra! 
 
Kim Lange är inte ensam om att återfödas, det är en till och denne är lika rolig att följa. Löjligt nog satt jag och tänkte- Gud, skönt att hon inte är ensam om detta! 
 
Jag undrar om författaren David Safier hade en baktanke med den boken?! Den får mig att vilja börja samla på god karma;). 
 
Han har skrivit en till som jag absolut måste läsa!! Den verkar vara lika tokig:). 
 
Min familj och andra monster (inbunden)
 
 
 
#1 - - Helena, MsHisingen:

Skriver upp den här på listan, tack för tipset :) Fin bakgrund du har fått till bloggen oxå!

Svar: Tack:).
Nakit