Bokbloggsjerka- slav under böckerna

jerka11
 


Annika ställer en, för mig, tung fråga idag. 

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.

Jag är verkligen en slav under böckerna!

Jag har socialfobi och många olika tvång så det är riktigt skönt att fly undan i böckernas värld men det underlättar inte för mig i det verkliga livet. Jag är en velig person som kan ta timmar innan jag bestämmer mig för att göra en sak och det leder alltid till att jag läser på nätterna. Det förstör min sömn! Jag jobbar på det så jag har tyvärr inga tips på hur man kan skapa mer tid utan att förstöra sömnen;). 

Glad alla hjärtans dag:). 

 

13 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Gia:

Jag har också brottats med social fobi, inte så allvarlig form för mig men tillräckligt för att jag trivs bäst själv med bara sambon. träffar jag andra behöver jag ett par dagar i lugn och ro sedan för annars blir det så mycket att jag kraschar...

Svar: Det är samma här, måste vila i ett par dar efteråt. Undrar alltid hur andra orkar göra nåt dag efter dag efter dag!?
Nakit

#2 - - [Anna]:

Jag läser oftast på kvällen och är det då en riktigt bra bok kan man ju inte släppa den så då blir man uppe betydligt senare än man har tänkt sig! Det är så typiskt böcker att lura en så!!

Svar: Vi är lättlurade bokslavar;).
Nakit

#3 - - Sanna:

Svårt, man behöver ju sova också. Du får läsa jättetråkiga böcker som du genast somnar av! ;)

Svar: Haha..då blir jag bara irriterad och hämtar en spännande bok..:).
Nakit

#4 - - Monika:

Men visst är det härligt att man alltid är välkommen i böckernas värld, utan krav :)

#5 - - Vargnatts bokhylla:

Ja, jag har också lite socialfobi och ångest att slåss med under dagarna så det är verkligen skönt att kunna rymma iväg till en påhittad värld ibland.

#6 - - Helena, MsHisingen:

Väntar ibland till helgen med böcker jag höga förhoppningar på, ifall de inte skulle gå att lägga ner :)

#7 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag tillhör den udda skaran som inte kan läsa i sängen. Oftast somnar jag efter bara några minuter och får boken på näsan. Men det händer att jag sitter uppe alldeles för länge för att läsa ut en bok som jag inte kan lägga ifrån mig.

#8 - - Lottens Bokblogg:

Jag har nog aldrig förstått de där som läser för att somna;-)

#9 - - Skriva läsa leva:

Jag har också svårt att slita mig från böcker och försöker hålla mig lite mer "tråkiga" böcker innan jag somnar :)

#10 - - 23 minuter:

Ja det är verkligen skönt att fly verkligheten genom att läsa böcker :)

#11 - - Therése:

det är verkligen skönt att ha en annan värld att fly till ibland. Jag ha också svårt att släcka om boken är bra, på så sätt r det lite bra när sambon gnäller över att det är för ljust...

#12 - - Freja:

För mig är böcker till del ett sätt att få mitt eget utrymme, när jag haft för många människor för nära mig. En plats bara för mig!

#13 - - Emmas hylla:

Lite sömn stjäl de allt, men blir det inte för mycket och för många kvällar på rad så är det värt det :)