Bokbloggsjerka- ordning och reda

jerka11
 
Det är tur man har Annika och hennes bokbloggsjerka. Jag trodde verkligen det var torsdag idag. Tog fram mobilen och glodde dumt på datumet på den. Fick skicka sms till min fru och fråga vad det var för dag idag! Nu har jag hämtat mig från chocken och ska svara på frågan. 
 
Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?
 
Jag har inte brytt mig så mycket om att hålla reda på vad jag läst. Men för ett par år sen upptäckte jag bloggare som skriver om böcker och jag tyckte det såg så kul ut, betygsatta böcker osv, så jag omförvandlade min vanliga blogg till en bokblogg. I våras upptäckte jag Boktipset och Goodreads i höstas. Den sistnämnda är roligare men vi jobbar på att komma överens. Det räcker för mig än så länge.  
14 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Sanna:

Det borde väl räcka alldeles utmärkt!

#2 - - Boklysten:

Det är nog viktigt att man tycker det är roligt att dokumentera - annars funkar det nog inte så bra.

#3 - - Monika:

Säger som Boklysten, om man ska orka så måste man gilla det man gör :)

#4 - - Vargnatts bokhylla:

Jag håller mig till bloggen, det är det roligaste sättet hittills :) Annars får jag lita på minnet! :)

#5 - - Lena:

Håller med de ovan att man ska tycka det är roligt för att orka med det :)

#6 - - Zelly:

Älskar Goodreads :) veckorna och dagarna går verkligen fort fram.

#7 - - Holavedsbruden Ewa K:

För närvarande skriver jag bara i bloggen vilka böcker jag har läst och då bara de som jag recenserar. Känner att jag borde ta mig i kragen och göra något mer.

#8 - - Mia Eggimann:

Jag gillar också goodreads, upptäckte också goodreads nyligen.
Mia

#9 - - Lottens Bokblogg:

Ja, det kommer efterhand alla de där olika sätten ;-)

#10 - - Emmas hylla:

Jag håller mig också till blogg och Goodreads!

#11 - - Kajsa:

Själv brukar jag ofta ligga en dag före. Det är inte alls lika trevligt att inse att det bara är torsdag imorgon när jag var inställd på fredag. :) Goodreads är en trevlig site. Lite svårnavigerad stundtals men väldigt bra sätt att hålla koll på böcker.

#12 - - Skriva läsa leva:

Bloggen funkar bra för att ha koll, och det är vad jag har tid med i nuläget, även om jag fått lite tips här i jerkan :)

#13 - - C.R.M. Nilsson:

Goodreads tycker jag bra om :)

#14 - - Freja:

Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den... Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.