Bokbloggsjerka- skriva en bok

Det tog rätt så långt tid att fundera på helgens bokbloggsjerka. Jag fick hjärnsläpp flera gånger och glömde av vad frågan var! Men nu ska jag försöka svara på den;). Frågan lyder så här-

Om du skulle skriva en bok skulle den i så fall utspela sig:

  • i en stad?
  • på landet?
  • på en fiktiv plats?
  • på havet?
  • i framtiden?
  • i det förflutna?
  • i nuet?
  • i Sverige eller utomlands?
  • annat?

Om du inte har några planer på att skriva en bok och därmed känner dig tvungen att hoppa över den här frågan kan du i stället berätta om var du helst ser att de böcker du läser utspelar sig.

Jag planerar inte precis att skriva en bok men jag drömmer om det:). Ideerna är många och olika! Nyligen var ideen att skriva en biografi om mig själv, uppväxten och så vidare. Jag har till och med börjat men jag körde fast, skulle behöva många skrivkurser innan jag kommer loss skulle jag tro;). 

 

#1 - - Skriva läsa leva:

Skrivkurser kan verkligen rekommenderas, så kul att få skriva på uppgifter och att få träffa likasinnade :)

#2 - - Bokslukaren:

Jag har också svårt att komma igång, men jag har fastnat i alla bra böcker som redan finns och att jag får prestationsångest.

#3 - - Monika:

Skrivkurser är nog bra att ta om man vill skriva :)

#4 - - Freja:

Jag skulle nog skriva om något jag kände till, jag har inte fantasi till annat. Och det är väl den bristen på fantasi som gör att jag inte skriver... Inga skrivarkurser i världen kan väga upp bristen på kreativa idéer...

#5 - - Helena, MsHisingen:

Håller tummarna för att skrivsuget kommer tillbaka.

#6 - - Gabriella:

Har också funderat på att skriva en typ av biografi. Fast det blir en blandning av min egen uppväxt och några nära vänners som haft det ungefär likadant. Nämligen en förälder som varit missbrukare. Vet dock inte när den blir färdig, men jag har i alla fall börjat skissa på den :) Håller tummarna för att din skrivspärr ska lossna så du kommer igång igen!