Bokbloggsjerka- länder

Yes, det är fredag! Ikväll ska jag äta godis utan att få dålig samvete och mysa jätte mycket framför tv! Först är det Annikas bokbloggsjerka som gäller:). Frågan är- Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning vilket land skulle då väga tyngst?
 
Jag tog en titt på hyllan, det är ganska jämn här. Jag tror de amerikanska böckerna dominerar men knappt sen kommer svenska och engelska. Bland de svenska så är det deckare som dominerar, bland engelska är det chick- lit och sen är det fantasy bland de amerikanska som dominerar. Utan Annikas fråga skulle jag inte ha märkt det;). 
 
Hemligheten på Mercy Close (pocket) Rörgast (inbunden) Stendöd (pocket) 
 
De här är precis vad som fattas i min hylla! 
 
#1 - - Monika:

Det är ju precis därför de här jerkorna är så kul. Man får helt enkelt tänka efter och upptäcka saker man inte hade en aning om :)

#2 - - Lena:

Verkligen kul att man får tänka till. Samma tre länder dominerar i min bokhylla, men inte i samma ordning!

#3 - - [Anna]:

Man lär sig mycket om sig själv tack vare jerkorna :)

#4 - - Sanna:

Ser samma lika ut i min topp... Lite trist, egentligen, att bokutbudet är så smalspårigt anglosaxiskt.

#5 - - Ewa K:

Det var en kul fråga att tänka till på. Och en anledning att fundera över sina läsvanor.

#6 - - Lottens Bokblogg:

Ja, de som fattas är ju också intressanta:-)

#7 - - Ugglanoboken:

Håller med om att det är kul att svara på frågorna mycket för att man kommer på saker om sin egen läsning. Förutom att det är kul att läsa vad alla andra tycker förstås :-)

#8 - - Helena, MsHisingen:

Kul att olika genrer har olika länder som dominerar.

#9 - - Skriva läsa leva:

Tre länder i topp som många bloggare, liksom jag, har med.

#10 - - annelie:

Utan jerkan hade jag inte upptäckt att flera favoritförfattare som jag trodde var britter faktiskt var amerikaner ;)

#11 - - Therése - Kattugglan:

Vad intressant att du så tydligt kan se olika nationaliteter på de olika genrena. Det där måste även jag undersöka!

#12 - - C.R.M. Nilsson:

Jag tror samma länder är i topp hos mig :-) Det verkar faktiskt vara de vanligaste denna veckan.

#13 - - Freja:

Britterna tror jag ligger högst hos mig...