Bokbloggsjerka- 5 miljoner

Idag är det fredag och dags för Annikas bokbloggsjerka:). Det var en märklig fråga, den är ju inte bokrelaterat tänkte jag. Men plötsligt ploppade massor med drömmar upp som är bokrelaterat;). Hennes fråga är- Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?
  • Jag skulle köpa en lägenhet i det forna Jugoslavien och bo där på vinter. Där skulle jag ha ett rum full med böcker;). 
  • Köpa en lokal och förvandla den till en bokhandeln med en cafe hörna med stora muffinsar, varma drycker och sköna fåtöljer och soffor. 
  • Flytta till ett större lägenhet eller ett hus där jag får plats med fler böcker;). 
  • Försöka mig på att skriva en bok och studera. 
 
Jag har bara den här lilla enkla hylla med böcker, önskade jag hade flera stycken utmed väggarna! Det är ialla fall härligt att få drömma:). 

 
 
#1 - - Caroline - Bland böcker:

Det kan ju knappt finns bättre kombinationer än bokhandel OCH café! Man blir ju lycklig över bara tanken ;)

Svar: Verkligen! Jag hoppas kunna förverkliga den drömmen nån gång. Måste nog plugga ekonomi först i typ hundra år;).
Nakit

#2 - - Monika:

Funderade ett tag på en stuga någonstans i varmare trakter, men kom på att jag förmodligen inte hittat mitt favoritställe på jorden än. Så jag reser runt och letar i stället :)

#3 - - Ewa K:

Jag kommer direkt till din bokhandel.

Svar: Ja, gör gärna det:).
Nakit

#4 - - CissiG:

Gud vilken mysig bokhylla du hade på bilden!
Härliga drömmar med =) Trevlig helg!
Kram Cissi

Svar: Vill ha fler av min mysiga bokhylla:). Ha en trevlig helg. Kram.
Nakit

#5 - - Skriva läsa leva:

Vilket bra sätt att spendera pengarna på :)

Har lagt till dig till en utmaning:
http://skrivalasaleva.wordpress.com/2013/09/06/fem-fragor-i-en-utmaning/

#6 - - Helena, MsHisingen:

Sympatiska drömmar. Även om jag nuförtiden är väldigt glad att jag hittat tillbaka till biblioteket så att jag inte behöver ha så mcket böcker överallt. Visst är det trevligt, men de tar ganska stor plats.

Svar: Ja, jag är också glad att jag hittade tillbaka till biblioteket annars hade man inte kunna ta sig fram mellan kök och sovrummet osv;).
Nakit

#7 - - Ugglanoboken:

Låter härligt, alltihop!

#8 - - Vargnatts bokhylla:

Jag besöker din bokhandel!

Svar: Ja, gör det gärna:).
Nakit

#9 - - pezze:

den drömmen lät inte alls så dumt!! :-)
kan nästan se det framför mig hur det ser ut!! :-)

#10 - - Anna - Annas Bokhörna:

Din bokhandel låter som ett ställa där jag hade velat spendera massa av tid :)

#11 - - Freja:

Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet! Och det behövs alltid minst en bokhylla till! Jag besöker gärna din butik, köper en bok och sätter mig och fikar!

#12 - - Jonna Lindberg:

Fin bokhylla! Även om jag förstår att du vill ha fler. Det vill jag också :) Aldrig tycks det finnas tillräckligt med plats.