Borde vara död

Borde vara död (häftad)
 
Pål Eggerts socialrealistiska skräckroman Borde vara död låter oss möte de hemlösa, missanpassade och sjuka som fått ett tryggt boende där Sebastian arbetar. Tryggt tills Isa flyttar in. Då börjar märkliga saker hända. Personer hon talat med, som tidigare verkat ganska stabila, tar plötsligt livet av sig, en efter en. Sebastian börjar se ett mönster och bestämmer sig för att göra något. Han är säker på att Isa döljer något bakom sin mänskliga fasad. Och vad Isa inte vet är att Sebastian inte heller är exakt den han utger sig för att vara. Texten är kopierad från Bokus.
 
Den här boken är mörkt, otäckt, äckligt, hemskt och läskigt! Boken utspelar sig i Göteborg och jag bor bara 10 minuter därifrån så det var extra läskigt att läsa bokens alla bekanta miljöer. Jag kommer att gå genom Femman på onsdag då får vi se om jag kommer att titta efter en färgstark kvinna och en svartklädd kille..huu. Jag älskar läsa skräck men den här var lite extremt för mig, skulle den bli en film så kommer jag att vägra se den men annars så är boken rätt så bra.