Bokbloggsjerka- sticker ut

Fredag betyder Annikas bokbloggsjerka:). 
 
Finns det några författare som du tycker sticker ut (eller som du beundrar mer än andra) när det gäller deras sätt att skriva?
 
Oj, det finns många författare som jag beundrar men att de sticker ut vet jag inte. Marian Keyes är en av dom jag beundrar väldigt mycket, hennes böcker har allt. Sorg, humor, rädsla, trygghet, kärlek osv. Ofta känner jag igen mig i hennes böcker, hon kan beskriva nästan exakt hur det känns att få sitt hjärta krossad. 
 
Oväntat besök på Star Street (pocket)
 
Sen kom jag på en författare som sticker ut är Boktjuvens Markus Zusak. Jag läste den nyss och tyckete den var lite märklig med Döden som berättar men jag tyckte boken var ändå väldigt bra. Jag brukar lägga ner böcker som jag inte blir fångad av från början och trodde jag skulle lägga ner den boken men han lyckades fånga mig trots tekniken. 
 
Boktjuven (inbunden)
 
Jag kan nog göra listan lång när jag tänker efter så jag stoppar här;).
 
 
 
#1 - - Caroline - Bland böcker:

Åh, Marian Keyes känns som drottningen av chick lit. Det är som du säger att hennes böcker har allt!

#2 - - Monika:

Ja, Boktjuven är en väldigt speciell bok berättad på ett väldigt speciellt sätt. Jag älskade den :)

#3 - - Ewa K:

Intressanta val. Hos mig är det en helt annan författare som sticker ut.

#4 - - Vargnatts bokhylla:

Boktjuven måste jag verkligen skaffa och läsa snart.

#5 - - annelie:

Boktjuven verkar ju väldigt intressant, skulle vilja läsa den :)

#6 - - Lottens Bokblogg:

Boktjuven gillade jag väldigt mycket!

#7 - - Mia Eggimann:

Men Marian Keyes så himla bra alltså.
Mia

#8 - - Bokdamen:

Boktjuven har jag på min på min vill-läsa-lista, tror jag får sätta upp den på nästa års boktolva... :)

#9 - - Helena, MsHisingen:

Känner mig som kärringen mot strömmen här, men hade väldigt svårt för boktjuven (den blev något bättre ganska långt in, men passade mig inte alls). Min Keyes-favorit är En oväntad semester, men de senaste böckerna lämnar mig ganska kall. Jaja, vi kan ju inte alla tycka lika...

#10 - - Nilmas Bokhylla:

Ah, jag är såå nyfiken på Boktjuven men det har inte blivit att jag har läst den ännu :/

#11 - - Lena:

Marian Keyes är nog min favorit inom chik lit!! Boktjuven är en bok som jag varit nyfiken på ett bra tag!

#12 - - 23 minuter:

Ja det finns verkligen många författare man ser upp till, min favorit är Stephen King :)

#13 - - Julia:

Marian Keyes är faktiskt en lite nyare förälskelse för min del. Otroligt bra böcker och Markus Zusak, ja vad ska man säga. Jag skulle kunna läsa Boktjuven om och om igen.