Bokbloggsjerka- bokmiljö

Dags för Annikas bokbloggsjerka, en välbehövlig paus från det upp och nervända köket och tvätt:). Berätta om en ”bokmiljö” som du har besökt alternativt gärna skulle vilja besöka. Naturligtvis är det även okej att ta upp fiktiva miljöer om du vill det!
 
Det finns så många ställe jag skulle vilja besöka men det första jag kom att tänka på var Fjällbacka. Jag visste inte att Fjällbacka fanns tills jag läste hennes första bok och den ligger inte så långt härifrån. Lite pinsamt men en dag ska jag åka dit:).  
 
Mord och mandeldoft (inbunden)
 
Sen är det Botswana och dricka te:). 
 
Lördagens stora bröllopsfest (pocket)
 
 
 
 
#1 - - Sara Pepparkaka:

Det finns väldigt många spännande platser nära där man bor också, bara man tar sig tid att undersöka dem.

#2 - - Zelly:

Jag har fortfarande inte läst något av Camilla Läckberg, skäms nästan lite. Har alltid velat läsa hennes böcker men fortfarande inte kommit till skott.

#3 - - Liselotte:

Skulle också vilja besöka Fjällbacka, men under någon mindre "turistig" tid på året. Är rädd att det inte är lika fint då..

#4 - - Sanna:

Jamen Gaborone såklart, och en rejäl balja bush tea! :)

#5 - - Monika:

Fjällbacka verkar vara en riktigt mysig liten stad. Och i verkligheten finns väl inte Erica Falck där vilket borde göra den ännu trevligare ;)

#6 - - C.R.M. Nilsson:

Värst vad alla bloggare nämner te denna vecka - jag har ju redan hällt i mig hinkvis, så jag får inte ta en kopp te fastän jag blir så sugen ;)

#7 - - Ugglanoboken:

Te i Botswana med en traditionellt byggd kvinna låter trevligt!

#8 - - Ewa K:

Fjällbacka är speciellt. Var där förra våren för research för "Kyrkornas Hemligheter". Tro det eller ej men en katt försvann mitt framför mina ögon på kyrkogården.

#9 - - Helena, MsHisingen:

Botswana verkar ju så himla härligt!

#10 - - Nilmas Bokhylla:

Ja, Fjällbacka finns på min lista också.

SV: Hehe, vi är alla olika. Så är det bara :)

#11 - - Skriva läsa leva:

Fjällbacka, särskilt sommartid, kan rekommenderas :)

#12 - - Caroline - Bland böcker:

Åh, Fjällbacka har jag bara åkt igenom som hastigast, men skulle gärna åka dit igen och stanna lite längre ;)

#13 - - Jennah:

Vad roligt att ha en plats nära man vill besöka :)

#14 - - Freja:

Håller med om platserna, skulle vilja åka dit!