Bokbloggsjerka- boktrailers

Äntligen fredag! Jag längtar så efter choklad!! Men först Annikas bokbloggsjerka:). 
 
Boktrailers bli allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?
 
Jag har tittat på några men jag har inte sett någon mening med boktrailers och har struntat i att titta på fler. Men tack vara frågan så har jag tittat på några för att se vad jag tycker idag. Det finns en om boken Nyckeln som jag tyckte var helt meningslöst att titta på men så hittade jag en som jag tyckte var snyggt men jag vet inte hur man kopierar filmen hit men det var om en bok som heter Eviga glömskans alle. Den var textat, jätte bra för mig som inte hör och jag rös. Jag ska nog titta då och då på några trailers;). 
 
Eviga glömskans allé (kartonnage)
 
 
#1 - - Sanna:

Jag hade aldrig sett ngn boktrailer så dagens jerka är ett uppvaknande för mig. Inte helt positivt, måste jag säga, jag tycker nog ändå vi möts av tillräckligt med reklam redan som det är.

#2 - - Vargnatts bokhylla:

Jag letade upp den på youtube och tittade, musiken i den fick mig att rysa! :)

#3 - - Monika:

Jag kan inte alls förstå meningen att göra reklam för en bok med en film.

#4 - - Nilmas Bokhylla:

Nja, inget för mig :/

#5 - - Anonym:

Jag har också funnit några riktigt bra boktrailers :).

#6 - - Ewa K:

Hej och hå... jag var den anonyma.

#7 - - Mia Eggimann:

Vissa trailers är som minilångfilmer andra mer bara visa boken. Men lite sugen blir man allt
Mia

#8 - - Zelly:

Trailers är inget för mig heller, har inte riktigt förstått syftet med dem.

#9 - - Lottens Bokblogg:

Jag har svårt för så där skrämmande musik...

#10 - - C.R.M. Nilsson:

Det finns en del riktigt bra boktrailers, sedan finns det ju de som är fruktansvärt dåliga...

#11 - - 23 minuter:

Har också svårt att förstå meningen med boktrailers, visst de kan vara mysiga att se på men oftast fångar de inte handlingen lika bra som en baksidestext.