Bokbloggsjerka- resa

Äntligen fredag och  dags  för Annikas bokbloggsjerka-  Kan du dela med dig av några boktitlar/författare som får en att vilja resa?
 
En lätt och rolig fråga Annika kommer med den här helgens jerka. Jag har alltid känt mig sugen på att resa  till Botswana när jag läser Damernas detektivbyrå, ibland räcker det att bara titta på böckerna. Alexander McCall Smith ger så enkla beskrivningar på omgivningen och om folket att det känns som om jag är där och vill uppleva det på riktigt. Det är en dröm att få åka dit någon gång. Sen är det Fjällbacka av Camilla Läckberg, när hon ger miljöbeskrivningar när hon går genom centrum så vill jag göra samma promenad och se samma byggnader hon skriver om. Båda ger en intryck av att de älskar platserna de skriver om.
 
 
 
#1 - - Lena:

Har förstått att Alexander McCall Smith skriver trevliga böcker. Har aldrig läst dem själv tyvärr. Camilla Läckbergs böcker ger alltid en längtan till västkusten!!

#2 - - Monika:

Köpte faktiskt Damernas detektivbyrå på rean i år. Får se om jag längtar till Botswana när jag läst den :)

Svar: Återkom och berätta när du har läst den:).
Nakit

#3 - - Anonym:

Damernas detektivbyrå har jag inte läst än. Men det ska bli. Läckbergs Fjällbacka bjuder på spänning. Där försvinner katterna mitt framför näsan på kyrkogården.

#4 - - Ewa K:

Nu är jag inte anonym längre. Skrev om katten som försvann i Fjällbacka :).

Svar: Jag kan tyvärr inte kommentera hos dig:(. Det saknas en profil när jag skulle välja kommentera som...
Nakit

#5 - - Helena:

Håller med om Botswana! När jag läser om damernas detektivbyrå vill jag inte bara resa dit, jag får lust att bo där :)

Svar: Det har du rätt i. Jag får också lust att bo där:).
Nakit

#6 - - Mia Eggimann:

Botswana vore något att besöka och Fjällbacka är inte fel heller.
MIA