Bokbloggjerka- bad guy/girl

Gud, vad är det för fråga tänkte jag. Fick kika in i några andra bokbloggar som svarat på frågan för att förstå bättre. Jag hoppas jag har förstått någorlunda rätt;). Annikas fråga i helgens bokbloggsjerka lyder så här- Vilken ”bad guy/girl” tycker du bäst om och varför?
Den första jag kom på var Eric Northman. Han är inte speciellt snäll men skulle göra allt för Sookie.
Död räkenskap (pocket)
Den andra bad guy jag kom på är Markus Järv. Han är en brutal krigare men blir mjuk tillsammans med Illiana. 
Betvingade (pocket)
Det som irriterar mig är att jag inte kom på någon bad girl. Det ska bli spännande att se om någon skriver om nån bad girl.
 
 
#1 - - Monika:

Just det, Eric Northman, han passar väl bra som bad guy :)

Svar: Puh, då är jag på rätt spår:).
Nakit

#2 - - Ewa K:

Markus Järv, så självklart. Var inte så länge sedan jag läste Betvingade, men kom ändå inte att tänka på honom.

Svar: Han hade fastnat nånstans därbak och det är jag glad för;).
Nakit

#3 - - Gia - Bokfrossa:

Lyckades inte heller på någon "bad girl", insåg att jag förmodligen tråkigt nog läser väldigt lite där sådana förekommer.

Svar: Jag tror jag har läst om många bad girl men det vill bara inte fastna.suck.
Nakit

#4 - - Sanna:

Jag tänkte samma, varför är det så få kvinnliga ondingar som dyker upp? Kanske är man mer förlåtande med manliga skitstövelkaraktärer?

Svar: Jag funderar på om inte det är tvärtom? Män som är elaka minns jag mest för jag blir så arg;).
Nakit

#5 - - Lena:

Markus Järv glömde jag ju helt. Han är självklart en bad guy. Jag kunde inte heller komma på någon bad girl. Jag började just fundera om jag ens har läst någon bok med en bad girl..

Svar: Vi måste har läst om många bad girls men ingen som har fastnat i minnet?!
Nakit

#6 - - Helena, MsHisingen:

Eric hade jag ju med i bäste vän-jerkan. Tolkar honom lite annorlunda än du... Jag tror Arlene kanske skulle kunnas räknas till bad girl - inte i den sexiga versionen som Eric möjligtvis kan kvala in till, men som svekfull tölp. Lägger nog till henne på mitt svar, kan behövas lite kvinnliga ondingar också.

Svar: O ja, vill ha fler kvinnliga ondingar:). Arlene tänkte jag inte på, hon kan nog platsa i den listan som bad girl.
Nakit

#7 - - 23 minuter:

Eric är en charmig bad guy, älskar hans underhållande karaktär :)

Svar: Han är aldrig tråkig:).
Nakit

#8 - - Lottens Bokblogg:

Har inte läst en enda om Bad girl. Är inte det konstigt?

Svar: Jo, det är konstigt men vi har säkert läst om många men vi minns dom inte.
Nakit

#9 - - Mia Eggimann:

Betvingade ligger i olästa böcker högen och True blood tillhör dotterns favoriter. Så det får väl bli att låna när jag blir sugen
Mia

Svar: Då har du nåt att läsa i sommar:).
Nakit

#10 - - Caroline - Bland böcker:

Jag måste nog läsa något av Ahrnstedt... Jag är nog snart den enda som inte gjort det...

Svar: Haha, då får du skynda dig så du inte känner dig utanför:).
Nakit

#11 - - Freja:

Har noll koll på de du skriver om! Fast jag gillar good guys bättre, och helst vill jag ha hjältar/hjältinnor som har lite av båda i sig!