Bokbloggsjerka- noveller

Äntligen en lätt fråga;). Annika frågar- Brukar du läsa noveller och/eller andra ”short stories”, vilken/vilka är din favorit/dina favoriter i så fall.
Jag har bara läst en novellsamling och jag hann tyvärr inte läsa färdig boken innan jag var tvungen att lämna tillbaka den på biblioteket. Men det jag hann läsa var väldigt bra. Är mycket sugen på att låna den boken igen och andra noveller. Ibland vill man bara läsa något kort och där passar noveller in jätte bra.
 
              
 
 
 
 
7 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Monika:

Ja, noveller är bra att ha ibland och läsa lite då och då.

#2 - - Ewa K:

Jag har ännu inte tagit till mig novellens alla fördelar.

Svar: Det tog tid för mig. Det är först i år som jag har börjat tycka om noveller.
Nakit

#3 - - Gia - Bokfrossa:

Jag skulle vilja tycka om noveller, kan tänka mig många tillfällen där en kortare text skulle passa att läsas men jag har hittills aldrig tyckt att någon varit lika bra som en fulltjock roman.




















































































Svar: En tjock roman är fortfarande bättre för mig också:).
Nakit

#4 - - Lena:

Javisst kan det vara skönt med något kort emellan. Därför har jag efter många år köpt på mig lite noveller för att ge dem en chans!

#5 - - Anna:

Adichie är en fantastiskt bra författare - hennes texter är säkra kort!

#6 - - Sanna:

Adichie är bra! Jag har börjat ha en novellsamling liggande på jobbet eller i väskan för att det passar så bra i de där små stunderna, typ i ett väntrum eller på bussen.

#7 - - Freja:

Jag läser noveller ibland, men jag föredrar allt en riktigt tjock roman!

Svar: Det gör jag också;).
Nakit