Bokbloggsjerka- 2 frågor om omslag

Huu....det är en mycket varm lördag! Den tillbringar jag inne i svalkan med en bok i vår bekväma soffa men börjar bli lite rastlös så jag sätter igång med att svara på helgens jerka hos Annika- Två frågor till er som älskar bokomslag: Vilka bokomslag tycker du matchar bokens innehåll bäst/sämst? Vilket/vilka bokomslag tycker du bäst/sämst om och varför? 
Det står helt stilla i huvudet och jag som älskar omslag. Lite pinsamt! Så jag väljer ut det jag har hemma;).
Både omslagen och titeln matchar innehållet jätte bra och är väldigt bra böcker.
Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd (pocket) Fiskar ändrar riktning i kallt vatten (häftad) Krokodilernas gula ögon (inbunden) 
Marian Keyes är en av mina absoluta favoritförfattare men omslagen till hennes böcker är löjliga! Blir så irriterad när jag ser kroppar med avhuggna huvuden på. Visst är det snygga kroppar men gör inte böckerna rättvisa! Behöver jag säga nåt mer!?
Oväntat besök på Star Street (pocket) Sushi för nybörjare (pocket) Är det någon där? (pocket)
Nu ska jag fortsätta läsa i svalkan:).
8 kommentarer publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
#1 - - Bokdamen:

Håller med om Marian Keyes omslagen, har inte läst någon bok av författaren ännu, men det känns märkligt, konstigt.... Blir lite nyfiken på Krokodilernas gula ögon och dom andra två står på min lästlista :)

Svar: Krokodilernas gula ögon är jätte bra tycker jag. Sätt upp den på läslistan:).
Nakit

#2 - - Ewa K:

Keys omslag gör ju i alla fall att man känner igen dem. De har en gemensam nämnare - utan huvuden.

Svar: Skratt. Det har du rätt i.
Nakit

#3 - - 23 minuter:

Jag förstår inte heller grejen med avhuggna huvud på bokomslag. Det är som om de vill visa huvudkaraktären men ändå inte avslöja för mycket... men tyvärr är resultatet av detta: tråkiga och ganska fula omslag!

#4 - - Anna J C A:

Åh, jag älskar verkligen "färgklicken" på Krokodilernas gula ögons bokomslag! :)

Svar: Jag med:). Det var därför jag valde att läsa den;).
Nakit

#5 - - annelie:

Jag gillar nog den där avhugget-looken, har aldrig tänkt på det förut men nu när jag tittar faller jag särskilt för den där star street bilden =p

Svar: Haha. Det är tur att man tycker olika :p.
Nakit

#6 - - Freja:

Jag hade oxå Keyes med som exempel på omslag jag inte gillar...

#7 - - Nathalie Sjögren:

Krokodilernas gula ögon påminner om Damernas detektivbyrå. Är den lika bra, tro?

Svar: Jag tycker den är jätte bra:).
Nakit

#8 - - Molly Rodin:

Måste bara säga att fördelen med Marian Keyes omslag är att typ alla hennes böcker ser ut så, man ser att de hör ihop. Däremot är de lite för lika, man skulle kunna tro att det är en och samma serie. :)