Bokbloggsjerka- pseudonym och duo

Jag har jätte dålig koll på författarnas pseudonymer och duo så det är en bra fråga Annika kommer med denna bokbloggsjerka;). 
 
Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?
 
Det första jag kom på var Lars Kepler. Namnet är en pseudonym för författarna Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril. Där är det både duo och pseudonym:). De två har bland annat skrivit boken Paginikontraktet som är en spänningdeckare som jag fastnade för. Wow vilken bok! 
 
Lars Kepler
 
Paganinikontraktet (e-bok)
 
Bilderna är hämtade från AB
#1 - - Liselotte:

Jag har ännu inte läst något av dem, men har länge tänkt att jag borde göra det! :)

#2 - - Sanna:

Inget jag fastnat för! (Tur att vi tycker olika, om alla tyckte som jag skulle det bara säljas bisarra absurderier och gamla klassiker)

#3 - - Diana:

Så bra böcker! :D

#4 - - Ewa K:

Både Hypnotisören och Paginikontraktet finns i min hylla alldeles galet olästa.

#5 - - Lottens Bokblogg:

Kepler kom jag inte på! Men jag tycker de är så ojämna så jag hade nog inte tagit med dem ändå...

#6 - - Monika:

Kepler fick inte vara med hos mig just på grund av Paganinikontraktet som jag inte gillade alls.

#7 - - Ugglanoboken:

Jag gillar Kepler och kan dessutom rekommendera Stjärneborg av Alaxandra Coelho Ahndoril!

#8 - - Skriva läsa leva:

När alla pratade om hur bra Hypnotisören var för flera år sedan tänkte jag att jag skulle ta itu med den, men så avslöjade andra halvan här hemma slutet, vilket jag fortfarande minns. Han trodde inte jag tänkte läsa den, eftersom jag aldrig läser deckare. Hmpf, fortfarande lite sur över detta... ;)

#9 - - Zelly:

Kepler är en stor favorit hos mig med :) älskar verkligen deras böcker.

#10 - - Caroline - Bland böcker:

Jag tillhör inte de Keplerfrälsta, men jag tycker att de två böcker jag hittills läst ändå är "godkända".

#11 - - Freja:

Jag läser Kepler, men är inte alldeles förtjust i de böckerna, jag tycker de är onödigt brutala ibland. Men intrigmässigt är de bra!

#12 - - Annika:

Klockrent då Kepler passar som svar till båda frågorna.

#13 - - Annika:

Klockrent då Kepler passar som svar till båda frågorna.