Bokbloggsjerka- karaktärer i IRL

Det är lite vitt därute, jätte härlig. Snön ljusnar upp så mycket att jag blir lite piggare. Har varit så trött att jag sover alltför mycket, usch. Nu är det dags för bokbloggsjerka och den piggnar upp mig lite faktiskt:).
 
Frågan lyder så här- Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför? Jag vet att många kommer att skrika i högan sky nu eftersom det står karaktär och inte karaktärer. Men du kan känna dig helt lugn eftersom du får lista precis hur många du vill. Bra va? ;-)
 
Åh jag skulle vilja träffa Vicki, hon verkar så himla mysig. Vem vill inte titta på vintageplagg dagarna i ända, vara med när Vicki värderar plagg, skor och väskor och lyssna på historier om varje plagg, följa med till Frankrike och gå på marknader på jakt efter vintage. 
 
 
Jag slänger in en till karaktär jag skulle vilja träffa, Robert Langdon. Det är så spännade med historia, speciellt hans område, symboler, så jag skulle vilja lyssna på hans föreläsningar och blir guidad av honom i Italien. Det skulle vara underbart med en privat guide som Langdon. 
 
 
 
#1 - - Monika:

Vicki känner jag inte till och Robert Langdon hade jag velat träffa, om han bara hade varit mindre förläsande :)

#2 - - Sara Pepparkaka:

Robert Langdon som reseguide, det är ju en jättebra idé!

#3 - - C.R.M. Nilsson:

Jag skulle älska att sitta med på en av Robert Langdons föreläsningar :)

#4 - - Ewa K:

Vicki och Robert. Jag känner båda två och gillar dem. Undrar vad de skulle säga till varandra om de träffades.

#5 - - Lottens Bokblogg:

Att höra Robert Langdon undervisa hade varit intressant!

#6 - - Mia Eggimann:

Ja kanske Robert men Vicki känner jag inte till.
Historia är inte fel.
Mia

#7 - - Helena, MsHisingen:

Vicki låter inte som något för mig, en mardröm att spendera timmar i klädaffärer, vintage eller inte :)

#8 - - Vargnatts bokhylla:

Ja hur kunde jag glömma Langdon! Honom hade jag väldigt gärna träffat :)

#9 - - Zelly:

Har velat läsa Vickys vintagebutik länge får ta och skaffa den :) Robert Landon hade varit väldigt intressant att träffa :)

#10 - - Therése:

Vicki gillade jag också :) och jag hade verkligen gillat att besöka hennes affär!

#11 - - Skriva läsa leva:

Ja, gärna en inspirerande historielektion/guidad tur med Langdon :)