5 frågor om boken du läser just nu

Jag hittade den här utmaningen hos Vargnatts bokhylla. Hon orkade inte utmana 3 speciella personer så alla som vill kan svara på frågorna:). Jag läser Jungfrustenen som jag har lånat på biblioteket, den är det första i en serie om 6 stycken. Det visste jag inte när jag började läsa, suck. Får se om jag orkar läsa alla. 
 
Jungfrustenen (inbunden) 
 
1. Hur många kapitel har du läst ur boken? 
Jag ska precis börja på kapitel 40. 

2. Vad var den första meningen i boken? 
Boken börjar med prolog och den första meningen är Som tur var verkade ingen lägga märke till dem. Första kapitlets mening är Beep! så jag vill hellre ta prologens mening;). 

3. Vad var den sista meningen du läste i boken?
"Om vi kör norrut", sa han, "om vi kör norrut i exakt en kilometer och åttahundrafemtio meter så ligger min gamla vän Dollys funkisvilla på vänster sida"

4. Hur tycker du boken verkar? 
Spännande men vissa kapitel är onödiga tycker jag. 

5. Vilken händelse är din favorit än så länge? 
Hmm...jag vet inte. Om jag måste välja så tar jag den händelse när Idas vän lockade bort förföljare. 
 
 
#1 - - Freja:

Kul utmaning!