Bokbloggsjerka- karaktärers namn

Mäh...en till svårt fråga! Annika tycker nog om att plåga oss lite med sina svåra frågor;). Fredagens bokbloggsjerka lyder så här- Låt oss återgå till ämnet karaktärer för en stund: Finns det någon karaktär som bär upp sitt namn exceptionellt bra?
 
Det var tur för mig att det fanns någon som hade hunnit svara på frågan så jag fick lite inspiration. Jag bestämde mig för att ta fram min absoluta trilogi favorit sen jag var liten. I dom böckerna har alla namn som betyder något. Vissa bär namnen jätte bra som exempel- Shuku och Takha är tvillingar och namnen betyder första och andra;).
 
 
 
#1 - - 23 minuter:

Det är fint med namn som betyder något, det blir ett mer djup i dem namnen :)

#2 - - Lottens Bokblogg:

Låter som perfekta namn!

#3 - - Ewa K:

Moder jord och fader himmel har jag också läst. Tack för att du påminde mig. Jag ska läsa de andra två också.

Svar: Det är sällan jag "träffar" på någon som har läst dom böckerna:).
Nakit

#4 - - Monika:

Underbara exempel :)

#5 - - Skriva läsa leva:

Dom minns jag svagt att jag läst. Tycker omslagen är så snygga!