Bokbloggsjerka

Jag hittade något kul och perfekt, bokbloggsjerka, den som skriver bloggen heter Annika. Det är så svårt att hitta bloggare som skriver om böcker, så den här är jätte bra, nu kan jag hoppa runt och läsa olika bokbloggar. Hoppas de som tittar in tycker min blogg är givande. Den här veckan handlar om böcker som man inte kan lägga ifrån sig. En lätt och rolig uppgift:).
 
Jag valde ut 6 böcker som jag har hemma
  • Kampen om järntronen
  • Hungerspelen
  • En förtjusande man
  • Själlös
  • Grottbjörnens folk
  • Kvinnorummet
Böckerna gav mig sömnbrist, så svårt var det att lägga ifrån sig.
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Grottbjörnens folk kunde inte heller jag lägga ifrån mig.

Svar: Jag tror jag har läst den minst 3 gånger och den blir bara bättre och bättre:).
Nakit

#2 - - annelie:

Själlös är en av mina absoluta favoritböcker! Hade även med Hungerspelen i min lista =)

Svar: Hungerspelen kommer jag absolut att läsa igen! Warm bodies är jag nyfiken på:).
Nakit

#3 - - Skriva läsa leva:

Själlös har jag varit nyfiken på, bla för att den har så snyggt omslag... Inte så att jag alltid väljer böcker efter omslag, men visst spelar det in i valet.

Svar: Jag brukar falla för snygga omslag:).
Nakit

#4 - - Lena :

jag letar pysselbloggar :)

Svar: Jag också. Alltid kul att se olika tips och så:).
Nakit

#5 - - Once Upon a Time:

Jag hade inte Hungerspelstrilogin i min lista men jag tycker att den är väldigt bra :) Ser fram emot andra filmen som kommer om några månader.

Svar: Jag har hört att filmen inte var bra men jag är nyfiken ändå så jag ska hyra filmen nån gång:). Ingen av dina tips har jag läst så alla åker upp på min tips lista:).
Nakit

#6 - - Lena:

Grottbjörnens folk kan jag absolut hålla med om. Hungerspelen och Kampen om Järntronen står i hyllan och väntar på att läsas.

Svar: Åh, hur kan du vänta...läs nu;).
Nakit

#7 - - Sara Pepparkaka:

Jag tänkte lite på att ta med "Hungerspelen" i mitt svar till jerkan, men det blev tre andra böcker.

#8 - - Monika:

Grottbjörnens folk var verkligen bra, den bästa i serien tycker jag. Både Hungerspelen och Kampen om järntronen väntar i min hylla.

Svar: Jag tycker också att grottbjörnens folk är bäst i serien, har läst den minst 3 ggr.
Nakit

#9 - - 23 minuter:

Hungerspelen är också en av mina favoriter, den är så himla bra :)

#10 - - Vargnatts bokhylla:

Hungerspelen står och väntar i bokhyllan på att bli läst :)

Svar: Vänta inte:).
Nakit

#11 - - Linnea:

Vilka tegelstenar! :D

Svar: Skratt...det tänkte jag inte på:). Jag tycker visst om tegelstenar:).
Nakit

#12 - - sofie :

Grottbjörnens folk och hela serien till den är ju min favorit i bokhyllan och vårdas ömt av mig och läses minst 1 gång per år. så hur många gånger jag läst hela serien!?! ingen aning, säkert 10-15 gånger garanterat :)

#13 - - Freja:

Jag har läst Keyes, Auel och French och gillat dem alla. Av de övriga är jag rätt nyfiken på Hungerspelen!

#14 - - Ella:

Visst är det trevligt med bokbloggar :) enda "risken" är att önskelistan på böcker att läsa blir så lång!

#15 - - Bokdamen:

Har läst Auel och French och jag gillade båda. Har sett filmen Hungerspelen men inte riktigt fått till det med boken:) Blir nyfiken på Själlös!

#16 - - pezze:

e boken: hungerspelen så verkligen bra?!?!:-O
e lite skeptiskt te detta masshysterin runt detta..
o visst jag erkänner att jag föll för twiligt sagan-böckerna till slut.. men det tog tid innan jag tog tag i det o läsa dom..
antingen e jag svårtflirtad när det gäller sånt eller så e jag bara helt enkelt trög... ;-P

kul att du har sån bred smak på att läsa olika böcker.. men jag har svårt o se/falla för vilka böcker som helst... lite märkligt..
:-)

Svar: Hungerspelen är mycket mycket bra!!!!!!! Läs!!
Nakit