Bokbloggsjerka- titel

Veckans bokbloggsjerka hos Annika  handlar om titel. Det är lite svårare fråga än förra veckan. 
 
Att bokomslaget är viktigt för många har jag förstått, men hur viktig anser du att bokens titel är?
 
För mig är titeln ganska rätt så viktig. Om omslaget är tråkigt men har en rolig eller unik titel då väcker boken min nyfikenhet så att jag måste ta upp den och läsa på baksidan. Ofta missar jag bra böcker om omslaget och titeln säger mig inget,  så jag är beroende av många boktips;).
 
 
 
Både omslagen och titlarna tycker jag mycket om, så förbaskat fint att visa upp på hyllan:). Och så är de mycket bra feel good böcker.
 
 
#1 - - Sanna:

Klockrent exempel! Vad lustigt att de har gjort om "traditionally built" till "normalt byggd" i svensk översättning, det blir inte riktigt samma nyans.

Svar: Jag tycker också det är konstigt för i boken står det traditionellt byggd..hmm.
Nakit

#2 - - Lena:

Den bokhögen du visar upp har både tilltalande titlar och omslag. Jättefina.

#3 - - Lottens Bokblogg:

Håller med om att det är just det där första intrycket där titeln spelar roll!

#4 - - Ewelina:

Håller med om att Alexander mcCall Smiths titlar är ganska fina :)

#5 - - Vargnatts bokhylla:

Ja en bra titel kan göra så man blir riktigt nyfiken :)

#6 - - Monika:

Förmodligen lockas jag av en annan typ av titel/omslag för jag har inte läst en enda i den serien :)

#7 - - 23 minuter:

Jag har nog aldrig valt bort en bok på grund av titeln, ett dåligt omslag är i så fall mer viktigt för mig :)

#8 - - Mia Eggimann:

Ja de böckerna är både vackra och har bra titlar.
Mia

#9 - - Boktjuven Ingerun:

Damernas detektivbyrå-serien har både fina omslag och bra titlar!

#10 - - Linnea:

Håller med! Väldigt lyckade framsidor och titlar. För mig är nog titeln viktigare än framsidan. :)

#11 - - Once Upon a Time:

Jag har inte läst böckerna men omslagen var jättefina :)