Fröer

Jag och min sötnos var länge på plantagen igår. Det fanns galet mycket fint som vi ville fylla balkongen med! Men vi var starka och köpte bara en säck jord och 5 fröpåsar..puh. Vi kommer att åka dit snart igen, ingen tvivel om saken;).

    

    

Nu börjar det roliga:). Övervintrade blommor och smutsiga krukor har jag kånkat på upp från källaren. Jag kommer att titta efter gröna skott och glo ner i frösådda krukor tills jag skelar.




#1 - - Madde:

Ska också snart handla fröer m.m. till rabatten och krukorna där ute i trädgården då vi bor nära till Plantagen. Tar naturligvis bilen när det faktiskt bara tar ca 10-15 min att gå dit :)



Än har jag inte bestämt vad det ska vara för blommor. Rosor ska jag absolut också ha :)

#2 - - Malin - Malins liv och bravader:

Vilken vårkänsla jag fick av ditt inlägg!!

#3 - - Jen:

Härligt! Här har vi lyckats skola om plantorna en gång. :) Men snart är det dags för den stora sådden på åkern. :D