Veckans topplista

 
Johannas deckarhörna skriver såhär- Den här veckan är det böcker som kryper under skinnet som gäller, temat för topp fem är psykologiska thrillers, just nu.
 
Det blev svårt! Ju mer jag funderade, desto mindre förstod jag. Efter det här ska jag tänka lite mer på vad en psykologiskt thriller är för nåt under tiden jag läser en sån bok. 
 
Jag fick blanda lite för att få ihop till en fem topplista. 
 
 
De översta två böckerna är det jag har läst ganska nyss och tyckte bra om.
 
 
De tre sista understa har jag lånat på biblioteket denna veckan. Det står psykologisk thriller under titeln De fördärvade;). 
 
 
 
 
6 kommentarer publicerat i
Taggar: Veckans topplista
#1 - - Evelina:

Flera bra tips, den enda jag har läst något av är Bauer

#2 - - Bokdamen:

Offer utan ansikte har jag läst. Bauer har jag läst någon annan bok av, hade tänkt läsa fler men det har inte blivit av än.;)

#3 - - Monika:

Det är verkligen inte lätt att avgöra vad som är en psykologisk thriller. Det verkar dessutom vara olika för olika människor. Jag har läst många som klassats som det, men som inte jag tyckte passade in. Av dina fem har jag inte läst någon så jag har ingen aning om de är det :)

#4 - - Vargnatts bokhylla:

De fördärvade vill jag läsa :)

#5 - - Sara Pepparkaka:

Är ju snällt att det står på boken vad den är om man är osäker! jag läser inte mycket psykologiska thrillers alls.

#6 - - A ROOM OF MY OWN:

har inte läst någon av dessa fem. men har läst andra titlar av Bauer och Kepler