Bokbloggsjerka- bokserier

jerka11
 
Jag har hunnit med ett halv glas vin och slå sönder det! Det är bäst jag sätter igång med jerkan innan jag slår sönder något mer;). 
 
Annika skriver såhär: Den mest uppenbara frågan borde väl egentligen handla om bokrean, men i stället väljer jag att fråga dig om du har läst en bokserie som du slutade tycka om under resans gång och varför? Om du inte läser serier kan du väl i stället berätta om vilken bok som har haft det perfekta slutet (utan att lämna ut för många detaljer förstås). Naturligtvis finns det ingenting som stoppar dig från att besvara båda frågorna om du vill.
 
Oj, vad svårt.
 
Jag har avslutat många serie redan direkt efter första boken och jag fick fundera länge på varför och jag vet faktiskt inte riktigt. Rör mig inte är en exempel som inte fångade mig direkt att jag inte hade lust med att slösa mer tid på serien. Men i nästa exempel hann jag läsa 2 böcker i serien The mortal Instruments men den äcklade mig att jag inte ville läsa tredje boken. 
 
 Rör mig inte! (pocket) Stad av skuggor (kartonnage) 
 
Det finns en serie om grottbjörnens folk som jag älskar men tyckte mindre och mindre om ju fler jag läste, de sista böckerna blev så sega och långtråkiga att läsa, för mycket fakta som rörde till det för mig. 
 
Grottbjörnens folk (pocket)
 
6 kommentarer Follow
publicerat i
Taggar: Bokbloggsjerka
Visa fler inlägg