Stugan i Roslagens skärgård

Den här blev en glad överraskning för mig.
 
Solviken (inbunden)
 
Marie Lindsjö närmar sig 40 år och har en trasslig förhållande. Hon känner att hon har inget att förlora om hon flyttar till stugan som hon har fått ärva av sin faster Greta. En stuga som hon kommer att älska och renoverar den med hjälp. Niklas har en liten flicka tillsammans med Ylva som är en neurotisk kvinna. Han bor dock inte med henne längre och kämpar för att få ha sin lilla flicka hos sig på helgerna. 
 
Jag trodde inte att jag skulle fastna för den här boken. Den är inte bara kärlek och sockersött, utan grymt och orättvist också. Jag häpnade över hur svartsjuka kan påverka så mycket! 
 
Jag tyckte om att läsa om den lilla stugans renovering, katten Sigge och grannarna, speciellt om Rut som är en fräck lite dam. 
 
Boken är lättläst men den slutade så abrupt att man måste veta mer. Andra boken Croissants till frukost verkar inte handla om Marie och Niklas, istället handlar den om Niklas bästa vän Gabriel, hmm. Jag ska nog ta och läsa den ändå.
 
 
 
 
 
#1 - - Anna A:

Solviken var en glad överraskning för mig när jag läste den också.