Söndagens smakebit- Huset Longbourn

Jag har knappt läst ett par kapitel på hela helgen men jag mår bra ändå:). Helgen bestod av Open sign, pubafton med många vänner man inte hade sett på åratal och ett fint besök. Jag avslutar en toppen helg med en glögg och smakebit:). 
 
 
Jag läser Huset Longbourn och är på sida 74. 
 
Det är tidigt 1800-tal och vi befinner oss på Longbourn, godset där Stolthet och Fördom utspelar sig. Huset Longbourn berättar tjänstefolkets historia i Jane Austens klassiska roman. Parallellt med kärlekshistorien mellan Mr Darcy och Elisabeth löper romansen mellan den unga köksflickan Sarah och butlern James Smith. Hämtad från Bokus. 
 
 
 
 
10 kommentarer publicerat i
Taggar: En smakebit på söndag
#1 - - Monika:

Vissa dagar/helger blir det så där, att man knappt läser något alls. Tack för smakbiten!

#2 - - Boklysten:

Tack för smakbiten!

#3 - - Kajsa:

Tack för smakbiten! Ha en fortsatt trevlig söndag.

#4 - - astridterese:

Denne har jeg virkelig tenkt å lese. Jeg likte så godt P.D. James Mordet på Pemberley, og tror jeg ville like denne også. Ønsker dege nfin adventssøndag!

#5 - - Lottens bokblogg:

Tack för smakbiten. Av någon anledning har jag lite svårt för den här genren

#6 - - Holavedsbruden Ewa K:

Var inte helt förtjust i den boken.

#7 - - Boktjuven Ingerun:

Skummande aftonklänningar - det låter fint! :) Tack för smakebiten.

#8 - - Anna A:

Älskade denna bok!

#9 - - Johanna:

Har läst och gillat. Hoppas du får en fin kväll :)

#10 - - Helena, MsHisingen:

Kom inte helt överens med den här, saknade Elizabeth och Darcy...