Bokbloggsjerka- slut som besviker

Äntligen helg! Imorgon bär det av till min syster som bor i härliga Halmstad. Det är morsdag på söndag och det blir en megapresent till vår mor:). Glöm inte era mödrar på söndag.  
 

Nu är det dags för Annikas bokbloggsjerkan och hon skriver så här- Har du läst en bok som slutade på ett sådant sätt att du blev rejält besviken? Ja, det har hänt vid några tillfällen men den som jag främst tänker på är Gone Girl av Gillian Flynn. Herregud så besviken jag var efter jag hade läst klart boken.

 

Å nej, var min första tanke. Jag har Gone Girl på att läsa listan och hoppas jag inte blir lika besviken men nu är jag iallafall beredd och förväntar mig inte för mycket av boken:).

Det har hänt mig många gånger men mitt minne är som ett såll! Det är tur att man samlar på recensioner i bokbloggen. Visst är en bokblogg till mycket nytta:). Den första jag kom till var Den nya människan. Jag minns nu att jag blev besviken och fick fantatisera ihop ett bättre slut. 

Den nya människan (pocket)

 

#1 - - MonsterSteffa (fd. Funderskan):

Den nya människan gillar jag! Intressant att du inte gjorde det, måste läsa om din recension ^^

Svar: Jag ogillar den inte precis men slutet hade gärna varit annorlunda:).
Nakit

#2 - - Monika:

Jag gillade slutet på Den nya människan :)

Svar: Åh, nej:). Måste nog läsa om den boken:).
Nakit

#3 - - Holavedsbruden Ewa K:

Jag tycker att det är skönt att vara glömsk i det här sammanhanget :).

#4 - - Bokdamen:

Intressant med Gone Girl. Jag blev överraskad av slutet och tyckte bättre om den än om Mörka platser. :)

#5 - - Marie Eggimann:

Den har jag tänkt läsa men inte hunnit än.
Så jag får återkomma.
Mia

#6 - - Lottens Bokblogg:

Jag var lätt tveksam till det slutet!

#7 - - Zelly:

Jag fick hem Gone Girl igår och jag har ju sett fram emot att läsa den länge men verkar som att flera är besvikna på slutet.

#8 - - Helena, MsHisingen:

Jag tyckte så himla mycket om Den nya människan :)Visst tyckte jag nog att den "svalnade" lite mot slutet, men var långt ifrån besviken.

#9 - - Sanna:

Egen fantasi är bra! Det tar jag till ibland om ett slut var alldeles för läskigt eller sorgligt. Så det inte ska kännas alltför hemskt.

#10 - - Therése:

Har nya människan högt upp i läsa-högen. Blir spännande att läsa!

#11 - - Maddes bokblogg:

jag älskade den nya människan, men den hade gärna fått fortsätta och vara lite längre!

#12 - - Anna:

Det är visst många som är besvikna på Gone girl, men jag vill ändå läsa den. Nu är jag ju i alla fall förberedd på att det kanske inte blir exakt som man tänkt eller önskat sig :-)

#13 - - Kajsa:

Hade lite svårt att komma på en bok vars slut jag blivit riktigt besviken på. :)

#14 - - Freja:

Jag fick oxå använda mig av recensionerna, annars skulle jag inte minnas. Och Gone girl ligger i min att läsa hög, jag hoppas att jag ändå kommer att gilla slutet!