Tematrio- läsvärda amerikanska böcker

Lyrans noblesser ber oss Berätta om tre läsvärda amerikanska böcker! Huu..det var lättare sagt än gjord men jag lyckades nog ganska bra. 
 
 
 Vild : en vandring till mig själv (pocket)
 
Den är en av de bästa böcker jag har läst! Cheryl Srayed bestämmer sig för att göra en vandring trots hon har inga erfarenheter. Hon ger sig ut med alltför små kängor och en för stor ryggsäck. Hon möter en del fantatiska människor på vägen, björnar och älgar också. Jag älskar henne! 
 
Secret : det hemliga sällskapet (pocket) 
 
Jag älskar att läsa om kvinnor! Det jag älskar med den här boken är att kvinnorna blir uppvaktade och gör stora förändringar, från små grå mus till starka kvinnor med självförtroende. 
 
New Yorks gudar (pocket) 
 
Jag älskar historia och den här boken är sprängfylld med det. New york bildar sin första poliskår samtidigt som Irland drabbas av den stora svälten och emigrerar till New York. 
 
 
#1 - - Lena:

Din trio verkar intressant!

#2 - - Sanna:

Mycket bra tips!

Svar: Tack:).
Nakit

#3 - - Boktjuven Ingerun:

Tack för tipsen!

#4 - - Johanna:

Har kikat på de två första, men bara läsa Lyndsay Faye. Väntar nu på att tvåan ska komma som pocket :)

#5 - - Anna:

New Yorks gudar har jag läst om på ett par ställen nu och tycker att den låter intressant! Nu är jag övertygad :) Det här med den irländska emigrationen känner jag att jag har dålig koll på - irländska "befolkningen" i New York dyker ju ofta upp, men jag har nog aldrig läst något "ordentligt" om hur det gick till!

Svar: Inte jag heller tills jag läste boken;).
Nakit

#6 - - Helena, MsHisingen:

Du är inte ensam om att tipsa om New Yorks gudar, får kanske kolla upp den :)

#7 - - Freja:

Så kul, jag känner inte till någon av de böcker du presenterar men alla låter spännande och intressanta!