studio sex

Studio sex (e-bok)
 
En ung kvinna hittas sexmördad på en kyrkogård. En minister misstänks för brottet. Om ett par veckor är det riksdagsval och drevet går. Annika Bengtzon är vikarie på tidningen Kvällspressen. Hon ser mordet som sin chans att få ett fast jobb. Snart riskerar hennes ambitioner att sätta krokben för henne själv. Hon dras in i en cirkel av porrklubbar, storpolitik och massmediala övergrepp. Den våldsamma upplösningen är högst oväntad, inte minst för Annika själv. 

Studio Sex är en fristående del i Liza Marklunds serie om kriminalreportern Annika Bengtzon. Den utspelar sig åtta år före "Sprängaren".  Hämtad från Bokus
 
Jag hade glömt hur bra Liza Marklund skriver! Var fast från första sidan till slut. Jag har inte läst hennes böcker om journalisten Annika Bengtzon i tur och ordning så jag bestämde mig för att göra det i år. De som inte har läst Marklunds böcker om journalisten tycker jag ska absolut börja med boken Studio sex. Man får veta hennes bakgrund. Det som var knepigt att förstå var politiska intriger men jag la inte ner tid på att förstå det helt och hållet;). Boken får en femma av mig trots det. 
 
 
 
#1 - - Zelly:

Jag älskar Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon :)

#2 - - Anna:

Jag tyckte om Liza Marklund förr, men kan inte med henne efter Gömda-grejen...

#3 - - Freja:

Jag läste den här för många år sedan och vill minnas att jag gillade den!

#4 - - Lena:

Har läst alla Marklunds böcker om Annika Bengtzon. Gillar dem verkligen och tycker faktiskt att hennes sätt att skriva har mognat så de sista böckerna är nästan ännu bättre än de tidigare.