Bokbloggsjerka- ros och ris

She is back:). Dags för fredagens bokbloggsjerka och det var en sicken svårt fråga. Annika frågar så här- Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram? 
 
Boken Innan floden tar oss var den första jag kom att tänka på, där finns det många som jag vill slå på käften och många andra som jag vill ge många kramar. En av dom jag vill klappa till är en dansk man som heter Björn tror jag, äger en fabrik där arbetarna behandlas som slavar. Sofia som är biståndschef i svenska ambassaden och hennes man Janne vill jag ge många kramar.
 
Innan floden tar oss (pocket)
 
 
#1 - - Ewa K:

Att dela ut ris och ros är inte helt lätt. Men lite att klura på.

#2 - - Sanna:

Det är härligt med böcker som får en att vilja reagera, oavsett om det är med en örfil eller en blombukett.

#3 - - Monika:

Den här har jag inte läst så jag känner inte alls till karaktärerna.

#4 - - Bokdamen:

En del böcker väcker verkligen känslor. Kom på flera karaktärer i efterhand som förtjänar smällar och kramar... ;)

#5 - - Maddes bokblogg:

Har inte läst den boken än!

#6 - - Boktjuven Ingerun:

Säkert välförtjänt i båda fallen!

#7 - - 23 minuter:

Har inte läst boken men Björn låter som en man som förtjänar den där klappen!

#8 - - Freja:

Jag har inte läst boken, men av det du skriver håller jag helt med!